A közvetlen elődnél 155 lóerővel erősebb (665 LE) és 115 Nm-rel nyomatékosabb (800 Nm) a vadonatúj Aston Martin Vantage 4,0 literes, nyolchengeres motorja. Ezt a szelepvezérlés és a sűrítési viszony módosításával, valamint nagyobb turbófeltöltők és hatékonyabb hűtési rendszer alkalmazásával érték el. Utóbbi téren három extra radiátort építettek be, ebből kettő a motor fő hűtőjének segít be, a harmadik pedig a köztes töltőlevegő-hűtőt teszi hatékonyabbá. Egyébként megduplázták a motorolaj hűtőradiátorának a hőcserélő felületét, és erre a korábbinál 50 százalékkal több friss levegő áramlik.
A motorból szénszálas kardántengely viszi hátra az erőt a transaxle elrendezésű, nyolcfokozatú ZF automata sebességváltóhoz, ahonnan elektronikus vezérlésű, aktív zárható differenciálmű közbeiktatásával jut el a hátsó kerekekre. Ez utóbbi 135 ezredmásodperc alatt képes teljesen zárni, és 60 ezredmásodperc alatt reagál a parancsokra – nem csak reaktívan, hanem proaktívan, azaz a menetstabilizáló rendszerrel együttműködve, aktívan javítja a vezethetőséget.
A Vantage álló helyzetből 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, ha mindent rábízunk az integrált rajtautomatikára, ugyanakkor a pilóta nem csak a túlpörgés engedélyezett mértékét határozhatja meg, hanem teljes egészében kikapcsolhatja a kipörgésgátlót. Ez utóbbi érzékenysége 8 fokozatban állítható, az alapértelmezett az 5-ös, és már itt engedi a rendszer a túlkormányzottságot, de innen kezdő és profi pilótáknak egyaránt kínál mozgásteret a vezérlés. Kifinomult szenzorok mérik az autó mozgását hat tengely mentén, és vezérlik a legváltozatosabb elektronikus segédrendszereket.
A végsebesség 325 km/óra. Ennél akár gyorsabb is lehetne az autó, ám a végáttételt a rugalmasság érdekében rövidre vették. A sebességváltó gyorsan kapcsol, és a különböző üzemmódokban markánsan eltérő karaktert mutat.
A Vantage az Aston Martin jelentősen átdolgozott, több ponton tovább merevített, ragasztott alumínium vázszerkezetére épül. A megnövelt torziós szilárdság mellett volt értelme széles tartományban állítható, adaptív lengéscsillapítókat beépíteni; ezek az elektronikus differenciálzárral és az ESP-vel összehangolva alkalmazkodnak a körülményekhez. A mereven beépített kormánymű fix áttételű, az elektromos rásegítés mértéke a menetsebességtől és a választott üzemmódtól függően változó. A felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros.
A 21 colos, kovácsolt alumíniumötvözet keréktárcsák többféle mintázattal és színben választhatók, azokra egyedi gumikeverékű és felépítésű Michelin Pilot Sport S 5 abroncsokat szerelnek. Az öntöttvas féktárcsák elöl 40, hátul 36 cm átmérőjűek, de kérhető karbon kerámia rendszer is, ami összesen 27 kg-mal csökkenti a rugózatlan tömeget.
Az alumíniumvázra rögzített, szénszálas karosszériapanelek minden eddiginél agresszívabb formát adnak ki. Az autó 30 mm-rel szélesebb közvetlen elődjénél. Az összetéveszthetetlen hűtőmaszk felülete 38 százalékkal nagyobb, az átáramló levegő mennyisége 29 százalékkal nőtt, de a lökhárító sarkaiban további légbeömlőket is találunk.
A mátrix LED-fényszórók speciális fényrajzolata a márka új karakteréhez igazodik. Oldalt a keret nélküli tükrökkel és a lemez síkjába simuló kilincsekkel találkozunk. Mind a négy kerék mögött légkivezető nyílások javítják az áramlástani hatásfokot, a hátsó lökhárító alatt faltól falig diffúzor húzódik, a két dupla kipufogócsövet ezek fölött vezették ki.
Az utastérben szó sincs szintetikus, fenntartható anyagokról, az üléseket a legfinomabb Bridge of Weir bőrbe burkolták, a felületeket szénszálas panelek fedik. A középkonzolon hagyományos nyomó-, billenő- és forgókapcsolókat találunk. Az alapértelmezett 11 hangszórós, 390 W-os Surround hangzású audiorendszer felárért 15 hangszórós, 1170 W-os Bowers &Wilkins rendszerre cserélhető.
A 10.25 colos érintőképernyő mögött az az új generációs infotainment-rendszer dolgozik, ami a DB12 fedélzetén mutatkozott be. Ez vezeték nélküli telefonintegrációt, felhőalapú navigációt, és a felső kategóriákban napjainkban megszokott összes online kapcsolódási funkciót kínálja. Szintén nem hagy kívánnivalót maga után a fejlett vezetőtámogató rendszerek arzenálja.
A Vantage gyártása még április előtt beindul, az első autókat a második negyedév folyamán szállítják ki az ügyfeleknek.
Aston Martin Vantage alapvető műszaki adatok
Méretek
Hosszúság | mm | 4495 |
Szélesség (behajtott tükrökkel) | mm | 2045 |
Magasság | mm | 1275 |
Tengelytáv | mm | 2705 |
Szabad hasmagasság | mm | 94 |
Fordulókör | m | 12 |
Túlnyúlás, elöl/hátul | mm | 925/865 |
Erőforrás
Motor | 4.0 V8 Twin Turbo | |
Sűrítési viszony | 8,6 | |
Legnagyobb teljesítmény | kW / LE @ 1/perc | 489 / 665 @ 6000 |
Legnagyobb forgatónyomaték | Nm @ 1/perc | 800 @ 2750-6000 |
Menetdinamika
Végsebesség | km/óra | 325 |
Gyorsulás, 0-100 km/óra | mp | 3,5 |
Tömegek, térfogatok
Száraz tömeg | kg | 1605 |
Tömegeloszlás elöl/hátul | 50:50 | |
Üzemanyagtartály | l | 78 |
Csomagtartó | l | 235/346 |
Üzemanyag-fogyasztás, CO2-kibocsátás
Üzemanyag-fogyasztás, WLTP vegyes | l/100 km | 12,1 |
CO2-kibocsátás, WLTP vegyes | g/km | 274 |