Az eddigi 310 helyett 333 lóerőt, 400 helyett 420 Nm maximális forgatónyomatékot ad majd le a modellfrissítést követően az Audi S3 kétliteres TFSI benzinmotorja. Az eddig 4,8 helyett 4,7 másodpercre csökken a 0–100 km/órás gyorsulás időigénye. Ráadásul a turbót Dynamic és Dynamic+ (ld. később) üzemmódban állandó gázon közlekedve, illetve enyhe és közepes gyorsításkor elkezdi forgatni a vezérlés, így nagy gázadáskor késlekedés nélkül jön meg a töltőnyomás.
A hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó erősebb tengelykapcsoló-rugókat kapott, így nagyobb nyomatékon indul el; teljes terhelésnél az eddiginél kétszer gyorsabban kapcsol fokozatot a váltó, amely részleges terhelésnél magasabb fordulatszámokat enged D-ben.
Az Audi S3 megkapja az RS3 aktív nyomatékelosztó egységét, amely a menethelyzettől, illetve a választott üzemmódtól függően osztja meg a hátsó kerekek között a hajtóerőt.
Újdonság az Audi Drive Select üzemmódváltó Dynamic+ állása. A nyomatékelosztó a lehető legtöbb erőt küldi az ívkülső hátsó kerékre, ezzel elősegítve a túlkormányzottságot. Az ESC kevésbé akadékos, a motor alapjárata 1100 helyett 1300/percre nő, a váltó gyorsabban kapcsol, később vált fel, és korábban vissza.
Az első tengelynél is van újdonság: több mint duplájára növelték a negatív kerékdőlést, így kanyarban jobb a tapadás, pontosabb az irányíthatóság. Emellett növelték a keresztlengőkarok merevségét.
Az Audi S3 bekormányzástól függően változó áttételű kormányművének módosították a paramétereit, középállásban javult a pontosság és a visszajelzés.
Az első féktárcsák nagyobb átmérőjűek (357 mm) és vastagabbak (30 helyett 34 mm), ráadásul a hőterhelést is jobban tűrik. A kétdugattyús első féknyerget nagyobb fékbetétekkel szerelték, ami a tárcsák megnövelt súrlódó felületével együtt nagyobb fékteljesítményt eredményez.
Újdonságként kétféle 19 colos abroncs (235/35 méterben) is rendelhető, amelyek akár versenypályán is megállják a helyüket.
Végezetül új generációs ESC-t kap az Audi S3, amely az eddigieknél is pontosabb beavatkozással segíti a dinamikus vezethetőséget és bekormányzást. Az autó az eddigieknél kezesebben fordul rá az ívre, ugyanakkor határtartományon is megőrzi stabilitását.
Az Audi egyelőre nem közölte, mikor vezeti be a megújult S3-ast.