Mínusz 40 °C-ig fagyasztva is üzemképes maradt a Lotus Emeya akkumulátoros hajtáslánca, így ha a kedves érdeklődők attól féltek, hogy szibériai kirándulásuk során cserbenhagyja őket a 903 lóerős, összkerékhajtású sportautó, most fellélegezhetnek: a gyár tesztmérnökei ellenőrizték, hogy ebben a szélsőséges hidegben sem károsodik az autó elektromos rendszere.
Ez volt az egyik utolsó azon tesztek közül, amelyeken az elmúlt három év alatt, két földrész tizenöt országában végzett fejlesztés és validálás során átesett az Emeya, a Lotus első szedán modellje. Sportlimuzinról lévén szó, a Lotus mérnökei a német autópályák, az alpesi hágók és a szűk brit országutak mellett a Nürburgringen és Nardò nagysebességű körpályáján is sok időt töltöttek.
A mínusz negyven mellett plusz negyvenet is kapott az autó, és ezek csak a hőmérsékleti vizsgálatok, amelyek során a futóműrendszerek (felfüggesztés, kormány, fékek, menetstabilizálók) hideg- és hótűrését, az abroncsok alkalmasságát, a vezetőtámogató rendszerek működését, és persze az akkumulátor, a töltőrendszer, valamint a klíma- és fűtőrendszerek zavartalan funkcionalitását vizsgálták.
A Lotus olyannyira komolyan vette a skandináv piacokat (hiszen nyilván mindenki sejtette, hogy nem az észak-mongóliai vevők kedvéért kínozták sarkvidéki környezetben magukat és a prototípusokat), hogy az 55 colos head-up kijelző külön hóüzemmódot kapott, amely kék színűre festi a látómezőt, így a vezető könnyebben észleli a nagy fehérségben az út vonalvezetését. Szintén az északi hidegekre gondolva nemcsak a külső tükrök, de a kamerák is fűtöttek.