Larry Dominique, az Alfa Romeo észak-amerikai tevékenységeinek vezetője személyesen üzent a márka rajongóinak: siessenek, mert április után már nem rendelhetnek a 2.9 V6-os turbómotorral szerelt Stelvio Quadrifoglio és Giulia Quadrifoglio modellekből. Ezek gyártása nyáron megszűnik – vagy, hogy pontosabban idézzük az alelnök úr szavait, az utolsó, tisztán belső égésű modellel szerelt, Észak-Amerikába szánt Quadrifoglio modellek 2024 júniusában gördülnek ki a cassinói üzem kapuján.

Kukába dobja V6-os sportmotorját az Alfa Romeo 1

Szemantikailag nem kizárt tehát, hogy Európában továbbra is forgalmazni fogják a kiviteltől függően 510-520 (Észak-Amerikában például 512) lóerős motorral szerelt modelleket, erre azonban nem kötnénk fogadást, hiszen az egész márka, sőt, az egész Stellantis-csoport teljes gőzzel rohan a villamosítás felé.

Ez történik itt is: a következő generációs Alfa Romeo modellek arra az STLA Large platformra épülnek majd, amire a Jeep Wagoneer S és a Chrylser Halcyon is – a Quadrifoglio verziók tehát szintén akkumulátoros elektromos szörnyek lesznek, állítólag 1000 lóerőt meghaladó teljesítménnyel.

Kukába dobja V6-os sportmotorját az Alfa Romeo 31

Ezek már 2025-ben bemutatkozhatnak, pontos részletek azonban még nem állnak rendelkezésre.