Amikor a Brabus tavaly májusban bemutatta az AMG új plug-in hibrid hajtásláncának első átiratát, ámulva néztük a 930 lóerős rendszerteljesítményt, a nettó 120 millió forintos vételárat. Most pedig mindez többé nem számít: az AMG GT 63 SE már távolról sem a legerősebb Brabus-munka: ezt a címet átvette tőle az AMG GT 63 S E Performance alapjaira épülő Brabus Rocket 1000.

Nem bírja a váltó, olyan erős ez a Mercedes 1

A manufaktúrában nyilván nem hallottak arról, hogy a lényeget nem szabad rögtön a címben elárulni: az újoncnak ugyanis pont a névben is említett 1000 lóerős csúcsteljesítmény a legfőbb attrakciója. A gyárilag 639 lóerős turbómotor teljesítményét 796 lóerőre növelték, a 204 lóerős villanymotorhoz nem nyúltak – így jön ki a szép, kerek teljesítményérték. A forgatónyomaték ennél is brutálisabb: a gyári 1470 Nm-ről névleg 1820 Nm-re emelték a csúcsértéket, ám hogy kíméljék a hajtásláncot, inkább visszavették 1620 Nm-re. A sebességváltó a gyári kilencfokozatú automata.

 

Nem bírja a váltó, olyan erős ez a Mercedes 133

Ezzel az autó 2,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A 0-300 km/óra sprint 23,9 másodperces vesz igénybe, a végsebességet 316 km/órában limitálták.

A nagyobb, könnyített keréktárcsák miatt szélesebb kerékíveket kapott az AMG GT, a kerékdobokat kevlár béléssel szerelték fel. Az aerodinamikai csomag szemmel láthatólag megegyezik a tavaly bemutatottal; leglátványosabb eleme a hűtőmaszk két szélén kialakított Ram Air rendszer, amely a teli torokkal nyeli a motor töltésére szolgáló levegőt, és amelynek piros hangulatvilágítása különösen gonosz megjelenést kölcsönöz az autónak.

Nem bírja a váltó, olyan erős ez a Mercedes 134

Egy sor külső karosszéria- és díszítőelem festetlen szénszálas kompozitból készült; a szériamodellen krómozott részletek itt mind feketék. Hátul a többrészes hátsó szárny és a méretes diffúzor teremt fenyegető összhatást, a titán kipufogórendszer végcsövei karbon köpenyt kaptak.

Az autó elöl 275/35 ZR 21, hátul 335/25 ZR 22 abroncsokon gördül; ezeket speciális fejlesztésű, könnyített, aerotárcsákkal kiegészített keréktárcsákra szerelik. a futómű magassága 20 mm-es tartományban állítható.

Nem bírja a váltó, olyan erős ez a Mercedes 135

A Brabus Rocket 1000-ból mindössze  25 példány készül, exportpiaci ára nettó 450 000 euró, azaz valamivel több mint 170 millió forint.

Alább videón tekintheted meg a Brabus félelmetes újdonságát:

a videó a hirdetés után indul