Vannak útszakaszok, ahol már a földrétegig kikopott az aszfalt, amire csak az lenne a megoldás, ha a Magyarországon jelenleg található 35 ezer kilométernyi közút felét rögvest felújítanák– a lesújtó helyzetről az ATV Híradó tudósított.
Különösen rossz állapotban vannak a 6-os út baranyai és somogyi szakaszai, míg Szigetvár és Bács között rengeteg útmenti tábla hívja fel a figyelmet az aszfalt – akár 10-15 centiméteres – felgyűrődésére. Nagy László közlekedés szakember az ATV-nek azt nyilatkozta, hogy amennyiben egy autós balesetet szenved az aszfaltfelgyűrődés vagy egy kátyú miatt, nem is a közútkezelő, hanem a sofőr lesz érte a felelős, mondván, nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett.
Egyszerű kirakni egy sebességkorlátozó táblát, és nyilván olcsóbb is, mint az utat javítani
– jegyezte meg a szakember. Egy autószerelőt is megszólaltattak a témában, aki azt mondta, itthon sokkal többet kell költeni az autók javíttatására a rossz állapotú utak miatt, „mint tőlünk nyugatra”. Főként a futóműnek fáj egy-egy nagyobb mélységű kátyú, ami akár törést vagy szakadást is eredményezhet.
Mint arról korábban a Vezess is beszámolt, hogy Budapesten is több ezres nagyságrendben tartanak számon kátyúkat: