231 helyett 326 LE (240 kW) csúcsteljesítmény, 310 helyett 545 Nm maximális forgatónyomaték: a Cupra Born frissen bemutatott sportverziója, a Born VZ (az utótag a spanyol veloz, azaz ’gyors’ rövidítése) nem aprózta el a teljesítménynövelést.
Hogy ezt pontosan hogyan érték el, arról sajnos nincs információnk, azt viszont elárulták, hogy mindez mit jelent a használat során: az autó 6,7 helyett 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig nem 160, hanem kerek 200 km/óra.
Az akkumulátor kapacitása 77-ről 79 kWh-ra nőtt, tölteni otthon 11, egyenáramú gyorstöltőnél akár 170 kW-tal lehet (utóbbi 30 perc alatt emeli 10-ről 80%-ra a töltöttségi szintet), a maximális WLTP-hatótávolság 570 kilométer.
Az extra erőhöz feljavított futóművet társítottak: újak a lengéscsillapítók, a rugók és a kanyarstabilizátorok, a kormányműben a hardvert és a vezérlést egyaránt átdolgozták. A fékek szintén erősebbek, különösen hátul, és jobban adagolhatók.
A csomagot szélesebb kerekek, a többi VZ modellből (Formentor VZ5 és Leon VZ Cup) átemelt, mélyebb üléspozíciót biztosító kagylóülések, valamint a regeneratív fékerő szabályozására szolgáló, kormányra szerelt fülek teszik teljessé. A központi érintőképernyő az eddigi 12 helyett 12,9 colos, audiorendszerből akár 10 hangszórós Sennheiser csomag is választható, illetve az autó megkapja a Cupra összes vezetőtámogató funkcióját.
A Born VZ valamikor 2024 harmadik negyedévében kerül forgalomba.