Miután tavaly ősszel a Citroën C5 Aircross bevezette, gyors egymásutánban kapták meg az 1,2 literes benzinmotort 48V-os elektromos komponensekkel társító mild hibrid rendszert a Stellantis további márkái is, a Peugeot-tól kezdve a Jeepen át az Opelig.
Most visszajutott a sor a Citroënre: a Peugeot 2008-assal közös EMP1 platformra épülő C4, valamint annak terepszedán verziója, a jóval hosszabb, de tengelytávjában változatlan C4 X is megkapja a kiforrott mild hibrid rendszert.
A fenti Citroën C5 linken részletesen elolvasható a technológia leírása, de azért röviden átismételjük. Az 1,2 literes, soros háromhengeres motorhoz (100 kW, 136 LE) hatfokozatú, duplakuplungos váltó (ë-DCS6) csatlakozik; ebbe az erőátviteli egységbe építik bele a 21 kW-os (28 LE) villanymotort.
Ezzel a konfigurációval a városi menetidő 50 százalékában tisztán elektromos üzemben tud haladni a modellpáros, a fogyasztás és emisszió átlagosan 20 (városban akár 30) százalékkal csökkenthető a hasonló teljesítményű benzinmotorhoz (130 LE, automata váltó) képest.
A 48V-os villanymotort tápláló 432 Wh kapacitású akkumulátorocska a vezetőülés alatt található, így sehonnan nem rabol hasznos helyet.
A mild hibrid Citroënek elvileg már rendelhetők, a kiszállítások 2024 tavaszán veszik kezdetüket.