Megújult a Dacia apró elektromos autója a Spring. Kezdjük rögtön a lényeggel azok kedvéért, akik sietnek. Egyrészt a Spring irányváltó kapcsolóján fokozott motorfékhatást, ezáltal erőteljesebb fékenergia-visszanyerést eredményező B állást alakítottak ki. Másrészt, mostantól a modell nagyfeszültségű hálózata támogatja a V2L funkciót: az orron lévő töltőcsatlakozóba illeszthető adapteren keresztül bármilyen háztartási gépet működtethetünk, elektromos rollert tölthetünk kedvünkre.
Ez a két legfontosabb, valódi újdonsága a most megújult Dacia Springnek, mégis gyanítjuk, hogy nem ezek fogják felhívni a modellre az érdeklődők figyelmét, hanem a vadonatúj Dusterről mintázott külső és belső dizájn, ezért folytatjuk cikkünket.
A Spring megkapta a lapos, széles orrgrafikát, amelyre hátul valamivel szélesebb, fekete sáv rímel. Az Y alakú első és hátsó fénygrafika immár állandó márkajegy, a Spring egyedi ismertetőjegye viszont a lökhárítók különleges mintázatú betétje, amely leginkább egy nagyváros térképére emlékeztet.
A tervezők megszabadították a tetősínektől a Springet: logikus, hiszen az elmúlt években, a felhasználóktól kapott visszajelzések alapján átlagosan 37 kilométert közlekednek az autóval naponta, így indokolatlan a légellenállást növelő elem. Ha már itt tartunk: pont a tetőlemez az egyetlen olyan karosszériaelem, amelyet változtatás nélkül vettek át a modellfrissítés során.
A belső tér újdonsága a széles, minimalista műszerfal, amelyen középen dupla Y-t mintázatú légbeömlő, a vezető előtt pedig 7 colos digitális műszeregység található. Az alapkivitelek a Dacia zseniálisan egyszerű infotainment-koncepcióját alkalmazva a felhasználó okostelefonján keresztül biztosítanak multimédiás és fedélzeti funkciókat, a gazdagabb felszereltségi szinteken azonban 10 colos érintőképernyőt kapunk.
A műszerfalon és a padlókonzolon megvannak a Dusteren debütált YouClip csatlakozók, amelyekre pohártartót, akasztót, zseblámpát vagy telefontartót (akár Qi-töltéssel) rögzíthetünk. A padlókonzoli rekeszre 3D-nyomtatóval formált idomot rögzítve dupla pohártartót kapunk.
A modellfrissítés szokatlan hozománya, hogy a csomagtartó tágasabb lett, 285 helyett 308 literes. A hátsó üléseket lehajtva 1004 litert (azaz több mint egy köbmétert!) pakolhatunk meg, emellett további 33 liternyi rekeszecske áll rendelkezésre a belső térben. Ehhez jön még a 35 literes üreg az orrban.
Tölteni váltóáramról 7 kW-tal, egyenáramról 30 kW-tal lehet az autócskát, utóbbi 45 perc alatt 80%-ra emeli a 20%-ra merült akku töltöttségét. Ha egyszerű háztartási konnektorból töltünk, 11 órára van szükség a 100% eléréséhez, fali töltőbox használata esetén 4 óra alatt megvagyunk.
A belépő Essential szinten a 33 kW-os (45 LE) alapmotort, az Extreme kivitelnél a 48 kW-os (65 LE) nagyobbik erőforrást kapjuk, a középső Expression esetében választhatunk a kettő között.
A GSR II szabályzat értelmében már a fapados modell is kap tolatóradart, sebességhatárolót és tempomatot, van motoros első ablak és távirányítós központi zár, de nincs klímaberendezés. A 65 lóerős motorhoz 15”-os kerekeket kínál a Dacia Spring, a fent említett jóságok (okostelefon-integrációs érintőképernyő, V2L kétirányú töltő) pedig csak az Extreme csúcskivitelen állnak rendelkezésre.
Piactól függően kétszemélyes haszonjármű-kivitel, illetve kifejezetten fuvarmegosztó szolgáltatások számára kialakított verzió is elérhető. A megújult Spring tavasztól rendelhető, az első autók nyáron érkeznek az európai országokba.
Ha videón is megnéznéd az új Dacia Springet, kattints ide!