A Volvo tavaly eladott autóinak 16 százalékában egyáltalán nem volt belső égésű motor: ez 70 százalékkal több, mint 2022-ben. Bár idén lassulás fenyegeti a tisztán elektromos járművek globális piacát, a tervek szerint tovább növelik ezt az arányt, egészen 2030-ig, amikor is elvileg kizárólag elektromos modelleket fog gyártani és forgalmazni a Volvo.

Ennek jegyében mostantól átkeresztelik azokat a típusaikat, amelyeknél eddig a Recharge utótag jelezte a helyi emissziótól mentes hajtásláncot. Így az XC40 Recharge mostantól EX40 néven fut majd, a C40 Recharge-ból pedig EC40 lesz (igaz, ezt eddig is csak elektromos hajtással lehetett megvásárolni.) Ezek így összecsengenek az EX30, EX90 és EM90 modellekkel.

Átnevezi autóit a Volvo 1

A benzines XC40 marad XC40. Sőt, ami a plug-in hibrid variánsokat illeti, azok is elveszítik a Recharge utótagot: mostantól csak a T6, illetve T8 címke jelzi, hogy konnektoros hibridről van szó.

Az új névhez új teljesítménynövelő opció társul. Az EX40 és EC40 modellek két villanymotoros, nagyteljesítményű verzióiból Performance szoftvercsomag csalogat elő további 25 kW teljesítményt. A 325 kW-ra növelt csúcsteljesítmény az azonos nevű üzemmód aktiválásakor áll rendelkezésre. A csomag utólag is ráfrissíthető az autókra, ám úgy tudni, csak a 2024-es modellévi kivitelekre.

Ami a további Volvo modelleket illeti, az XC60 és XC90 mild hibrid verzióiban mostantól takarékosabban üzemel a benzinmotor, ami akár 4%-os emisszió- és fogyasztás-csökkentést eredményezhet az XC60, és 2%-ot az XC90 esetében.

Átnevezi autóit a Volvo 23

Volvo XC40 Black Edition

A frissítés utolsó eleme tisztán esztétikai: az EX40, az EC40 és az XC40 modellek elérhetők Black Edition kivitelben, ami fekete fényezést, fényes fekete emblémákat és keréktárcsákat , valamint sötétszürke üléskárpitokat jelent.