Hiába koros, az Alpine A110 egyedülálló, ezért megkerülhetetlen ajánlat az európai sportautó-gyártásban. A lengyel La Squadra és az olasz Zagato együttműködésében megvalósult AGTZ Twin Tail is ennek a kupénak az alapjaira épül, ám további szálak is fűzik a francia márkához, hiszen a mindössze 19 példányban készülő sportautó koncepciója egy másik Alpine-tól: az A220-as versenyautótól származik.
Az 1960-as években az Alpine nagyon szeretett volna győzni Le Mans-ban (mondjuk ki nem?) Gyors egymásutánban több versenyautót is építettek, amelyek rengeteg sikert értek el, beleértve a Le Mans-i kategóriagyőzelmeket is, de az abszolút elsőség nem jött össze.
1968-ban megváltoztak az előírások, a szervezők betiltották a legnagyobb konkurensek hatalmas motorjait, ami új reményt villantott fel az Alpine számára. Ekkor építették meg az A220-ast, egy nyújtott farokrészű (Longtail) kupét, amely azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az Alpine 1970-ben átmenetileg feladta hosszú távú ambícióit, az A220-asokat módosított hátsó karosszériával szerelték fel, és elküldték ralizni.
Ez a kettősség ragadta meg az egyébként egzotikus hipersportautók importjával foglalkozó La Squadra alapítójának a fantáziáját, és a Zagatóval összefogva megterveztek és megépítettek egy különleges karosszériacsomagot, amely nem lefűrészelhető, hanem cserélhető formában tartalmazza a hosszú és a rövid farrészt is. A csomag része az A220 elnyújtott elülső idomait és emeletes fényszóróját idéző orrkialakítás is.
A csapat tizenkilenc autót épít. Az induló ár 650 ezer euró (249 millió Ft), ám ebben nincsenek benne az egyéni igények, amiknek nem szab korlátot a vállalkozás. Meglehetősen meredek ár ez annak fényében, hogy a motorteljesítményt tudomásunk szerint nem növelik: az Alpine A110 alapverziója ugyanis kevesebb mint 60 ezer euróért vihető haza, azaz egy AGTZ Twin Tail árából tizenegy autót tudnánk vásárolni – igaz, egyikhez sem kapunk cserélhető karosszériát.