A világ legnagyobb autógyártói évek óta ígérgetik a szilárdtest-akkumulátorok piaci bevezetését. A technológia rendkívül magas energiasűrűséget tesz lehetővé, azaz azonos hatótávolság mellett kisebb és könnyebb akkumulátorokat, változatlan méret mellett pedig rendkívüli hatótávolságot lehet velük megvalósítani.
A kínai SAIC semmi ilyen ígéretet nem tett, viszont február 26-án bemutatja, és 2025-ben piacra is dobja (méghozzá Európában!) első olyan villanyautóját, amelybe szilárdtest-akkumulátort szerelnek.
Az MG Motor prémium-testvérmárkáját Európában bevezető IM L6 ezzel az akkuval több mint 800 kilométert tehet meg egyetlen feltöltéssel – hagyományos Li-ion-akkumulátorral is kapható lesz, ez esetben a hatótáv 600 kilométer felett alakul.
A 0-100 km/órára nem egészen 3 másodperc alatt gyorsuló IM L6 szedánnal nem ez lesz az egyetlen bravúrja: az IM az intelligens mobilitásra utal, így vélhetően magas fokú (fél)autonóm vezetési képességekkel is rendelkezik majd a prémiumbesorolású autó.
A márka Kínában már több típusát is bemutatta, így az L7 szedánt, annak szabadidőjármű-testvérét, az LS7-est, valamint az LS6 terepkupét (ezeket lásd a fenti galériában). Ezek tetőlemezének első és hátsó élén jól felismerhetők az autonóm vezetést támogató szenzorcsoportok.