Az eredeti MG3 szürke kisegér volt a kisautók piacán. Utódja sem dizájnjával vagy helykínálatával fog hódítani, hanem hajtásláncával és modern technológiáival. Az autó ezzel együtt hosszabb (4113 mm) és szélesebb (1797 mm) elődjénél. A magasság 1502 mm, a tengelytáv 2570 mm, a csomagtartó kapacitása 293 liter.
A hajtáslánc 75 kW (102 LE) teljesítményű, 1,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotorból és 100 kW-os (136 LE) villanymotorból áll. Utóbbit 1,83 kWh kapacitású, 350 V-os akkumulátor táplálja, az erőátvitel háromfokozatú (!) automata. A 143 kW (195 LE) rendszerteljesítmény tisztességes menetdinamikát kölcsönöz az 1298 kg menetkész tömegű autónak: álló helyzetből 8,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 171 km/óra. 80 km/óráról 5,0 mp alatt ugrik 120 km/órára az MG3.
A 41%-os (!) termikus hatásfokú benzinmotor átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,4 liter/100 km, a CO2-kibocsátást 100 g/km-ben határozták meg – ezek WLTP-norma szerint mért, de még nem homologizált adatok.
A villanymotor nagy teljesítményének köszönhetően a menetidő jelentős százalékában képes erre támaszkodni az MG3. Ötféle üzemmód közül válogat a vezérlés (a jelek szerint kézzel ezek nem kapcsolhatók). Az autó tud tisztán elektromos üzemben haladni – a hatótávolságot nem adták meg. Van soros üzemmódja, amikor a benzinmotor csak áramot fejleszt a külön generátoron keresztül, és csak a villanymotor hajtja a kerekeket. Ugyanez az üzem társítható az akku töltésével. Létezik olyan üzem, amikor a benzinmotor egyszerre hajt és tölt. És végül van a szokásos hibrid módus, amikor mindkét erőforrás hajtja az autót.
Ahol a sofőr választhat, az a klasszikus sport / öko / normál üzemmód, ami a gázreakciókat, a váltóvezérlést befolyásolja. Az MG3 új, nagy szilárdságú anyagokból építkező vázszerkezetre épül, amihez a márka európai és kínai mérnökei által közösen fejlesztett futómű társul – ez utóbbi hangolása piaconként eltérő lesz. A merev karosszéria a zaj- és rezgéscsillapításban is segített.
A felszereltség nyilván piaconként eltérő lesz, de irányadóként elmondható, hogy a műszeregység digitális lesz, 7 colos színes képernyővel, míg a központi érintőképernyő 10,25 colos, fekvő formátumú. Mindkét kijelző szabadon áll, árnyékoló nélkül. Néhány funkció hagyományos, fizikai kapcsolón keresztül vezérelhető – nyomógombos például a hangerő-szabályozás –, ugyanakkor van olyan gomb, ami egy adott menübe (nyitóképernyő, fűtés és szellőzés) visz a monitoron.
Alapfelszerelés a GPS-navigációs, az okostelefon-integrációs, a hat hangszórós audiorendszer, a klímaberendezés, valamint a jármű bizonyos funkcióinak távoli lekérdezésére, vezérlésére szolgáló telefonos alkalmazás. Négy USB-töltőport, bőr üléskárpit, fűthető ülések és kormánykerék, panorámakamera és kulcs nélküli nyitás és indítás szerepel az opciós listán. Rendelhető még LED-es fényszóró, valamint egy sor könnyűfém keréktárcsa is.
A vezetőtámogató funkciók sorában sávban tartó funkció, adaptív tempomat, ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer és dugófigyelő funkció szerepel.
Az MG3 Hybrid minden bizonnyal kapható lesz Magyarországon is, bevezetésének időpontja még nem ismert.