A McLaren Artura Spider menetkész tömege 1560 kg, azaz mindössze 62 kilogrammal nehezebb az Artura kupénál. A szénszálas monocoque vázszerkezet nem igényelt külön merevítést, a tetőlemez elvesztése nem csökkentette szilárdságát, így a bő fél mázsa extra elsősorban a motoros mozgatású tetőszerkezet rovására írható.
A keménytető alapértelmezésben szénszálas kompozit panel, de kérhető elektromosan elsötétedő üvegtető is. Ez gombnyomásra a napfény akár 99%-át képes kizárni, és ami ennél is fontosabb, ilyenkor szinte teljesen (96%) visszaveri a sugárzott hőt, megelőzve az utastér szélsőséges átmelegedését.
Az egy darabból álló tető 11 másodperc alatt nyitható vagy zárható, akár 50 km/óra sebességig. A folyamatban nyolc villanymotor kap szerepet. Kettő a tetőpanel mozgatásáért, kettő a szénszálas burkolat felemeléséért, illetve visszaeresztéséért felel. Ez a panel felárért fényes, de festetlen karbon kivitelben is rendelhető. További kettő villanymotor az aerodinamikai szerepet betöltő idomokat mozgatja, a hetedik motor a hátsó szélvédőt emeli és süllyeszti, míg az utolsó a szélvédőkerethez reteszeli a tetőt. A nyitás és csukás a tetőkonzolról vagy az indítókulcsról vezérelhető.
A huzat- és dübörgésmentes utazási élmény érdekében módosították a karosszéria áramlástani jellemzőit. A szélvédőkereten speciális peremek terelik a levegőt, a plexivel üvegezett B oszlopok pedig egyben levegőt is irányítanak a motortérbe.
A hajtáslánc benzines elemét áthangolták, a kompakt és kis tömegű (160 kg) V6-os teljesítménye 605 lóerőre nőtt (+20 LE), így a maximális rendszerteljesítmény immár eléri a 700 lóerőt. Különösen a 4000-8500/perc fordulatszám-tartományban lett erősebb a benzinmotor – ezt a módosított hangolást egyébként visszamenőleg a korábbi Artura modellekre is alkalmazzák, méghozzá térítésmentesen. A 720 Nm-es nyomatéki csúcs nem változott.
A kipufogórendszer módosításával (új szelep, rezonátor) tisztább, erőteljesebb kipufogóhangot kaptak – fontos, ha egyszer tető nélkül készülünk élvezni az Arturát.
A nyolcfokozatú sebességváltót átdolgozták a 2025-ös modellévre: felszerelték egy olyan pre-fill rendszerrel, amely már a váltást megelőzően nyomás alá helyezi a hidraulikus rendszert, így akár 25 százalékkal gyorsabban végbemehetnek a kapcsolások, automata és kézi üzemben egyaránt.
A sebességváltóba integrált 95 lóerős, 225 Nm-es villanymotor paraméterei nem változtak. A 7,4 kWh kapacitású, vízhűtéses akku is a régi, a maximális elektromos hatótávolság ugyanakkor 33 kilométerre nőtt. A WLTP vegyes üzemű átlagfogyasztás 4,8 l/100 km, a szabványos CO2-kibocsátás 108 g/km. A teljes hibrid egység (akku és villanymotor) 130 kilogrammot nyom.
Módosították a négyféle üzemmód (elektromos, komfort, sport, versenypálya) közötti váltást, illetve felgyorsították azt a folyamatot, amely előmelegíti a katalizátort, mielőtt beindítaná a belső égésű motort: a folyamat akár 90%-kal rövidebb időt vesz igénybe, ami összességében csökkenti a hajtáslánc károsanyag-kibocsátását.
Az Artura Spider álló helyzetből 3,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 8,4 mp alatt 200 km/órára; illetve 21,6 mp-ig tart elérni a 300 km/órát. A végsebességet 330 km/órában korlátozták.
Alapfelszerelés a rajtautomatika, új funkció a túlpörgő kerekekkel való rajt lehetősége.
A vezethetőséget nagyban javítja a hajtáslánc merevebb beépítése, a módosított bakok és rögzítések jóvoltából csökkent a motor elmozdulása, javultak a kormányreakciók és az általános precizitás.
Az alapkonstrukciójában változatlan futóművet módosított lengéscsillapítókkal szerelték fel, és mivel a platform ethernetalapú elektromos hálózatát is átdolgozták, így nagyobb adatátviteli sebességre képes, ez az adaptív lengéscsillapítók reakcióidejét is lerövidíti akár 90%-kal.
Megmaradtak a Pirelli speciális jeladós, zajcsillapított abroncsai; a hatalmas karbon-kerámia fékek blokkolásgátló rendszerét áthangolták, így 200 km/óráról most már csupán 124 méter kell, hogy megálljon az Artura (Spider és Coupé kivitelben egyaránt); 100 km/óráról 31 méteren áll meg az autó.
A vezetői környezet nem változott, a puritán kivitelű kormánykeréktől kezdve a dupla digitális kijelzőn át az ívelt pályán mozgatható Clubsport kagylóülésekig. Újdonság viszont a vezeték nélküli telefontöltő, amely fixen, függőlegesen tartja meg a telefont.
Újdonság a holttérfelügyelet és a keresztirányú forgalom észlelése; a jelzőtábla-felismerés és a sávelhagyásra figyelmeztető funkció mostantól alapfelszerelés.
Átdolgozták az opciós kiegészítők és csomagok választékát, így rendelhetők különböző külső és belső karbon alkatrészek, míg a beépített autóemelő mostantól gyorsabban dolgozik. Újak a szériakivitelű keréktárcsák is.
Nagy-Britanniában 221 500 fonttól, azaz 100 millió forinttól indul a McLaren Artura Spider ára. Az új roadster és a szintén megújult kupé már rendelhető, az első autókat 2024 derekától vehetik át az ügyfelek.
Kattints ide az Artura Spider gyári videóinak megtekintéséhez.