Japánban és az Egyesült Államokban már idén nyáron forgalomba kerül az a Honda CR-V e:FCEV, amely szokatlan kombinációban alkalmaz ismert villamosított hajtáslánc-koncepciókat.

A jármű villanymotoros, az energiát pedig egyrészt fedélzeti hidrogén-üzemanyagcellából, másrészt külső forrásból tölthető akkumulátorból nyeri. Az előbbi 600, az utóbbi 60 kilométeres hatótávolságot biztosít.

Ez a hibrid nem fogyaszt benzint 1

Az akkumulátor töltőnyílásán keresztül külső fogyasztókat is üzemeltethetnek, tölthetnek a felhasználók.

A csomagtartó speciális kialakítású: mivel a két hidrogéntartály közül az egyik itt kapott helyet, kétszintes elrendezést alkalmaztak, ahol a sík padló fölött egy kisebb tárolófelület is található.

A tüzelőanyag-cellás rendszert a General Motorsszal közösen fejlesztették ki, gyártása állítólag harmadannyiba kerül, mint a 2019-es Honda Clarity Fuel Cell fedélzetén alkalmazott rendszeré – ez részben a kisebb platinatartalomnak, részben a kevesebb cellának köszönhető, illetve a gyártás felpörgetése révén csökkentek az egységre eső költségek.

Nem csak ez változott: a technológia élettartamát megkétszerezték, és sokkal jobban tűri a hideget. A vezérlés és az üzemanyagcella mérete kisebb, a zaj- és rezgésszint csökkent.

Ez a hibrid nem fogyaszt benzint 13

A Honda CR-V e: FCEV háztartási, 110 V-os konnektorról tölthető, valamint rendelkezik V2L funkcióval: akár 1500 W teljesítménnyel vehetünk ki a rendszerből energiát, hogy külső eszközöket működtessünk, töltsünk. A japán piacon ChaDeMo szabványú egyenáramú kimenetet is beépítenek, azaz rendezvényeken vagy vészhelyzetben nagy teljesítményű áramforrásként is szolgálhat az autó; ehhez csak egy megfelelő hordozható átalakítót kell elhelyezni a csomagtartóban.