Több szempontból is fontos pillanat volt a Maserati történetében, amikor 2022 őszén bemutatkozott a második generációs GranTurismo: a megjelenésével ugyanis a márka egy többéves szünetet követően tért vissza a túrakupé-szegmensbe, továbbá ezzel a modellel lépett a villamosítás útjára az olasz márka. Tavaly májusban Magyarországon is bemutatkozott a felfrissített GranTurismo:
Csaknem másfél évvel a kupé debütálása után pedig annak nyitható tetejű változatával is előállt a Maserati. Szó sincs keménytetőről, a Maserati megmaradt a bevált, klasszikus vonalvezetésű vászontetőnél. Mindössze 14 másodpercre van szükség ahhoz, hogy a 2+2 üléses GranCabrio teteje eltűnjön a fejünk fölül, és simogassa az arcunkat a szél, ahogy azt a Republic slágerében is megírták. A tető motoros mozgatású, a művelet menet közben, akár 50 km/órás sebesség mellett is végrehajtható. A vászontető öt színben rendelhető, ezek a fekete, a tengerkék, a titánszürke, a greige (szürkés-bézs) és a gránátsárga.
A képre kattintva galéria nyílik:
A Maserati olyan kényelmi extrákkal szerelte fel az autót, mint a három fokozatban kapcsolható nyakmelegítő, de a klasszikus hátsó szélfogó sem hiányzik, amit kézzel lehet felhajtani – a légörvénymentes utazást azonban csak ketten élvezhetik, a szélfogóval használhatatlanok a hátsó ülések.
A műszeregység digitális, 12,2 colos, opcióként head-up kijelző is kérhető. A központi érintőképernyő 12,3 colos, alatta egy harmadik, 8,8 colos érintésérzékeny felület szolgál a klímaberendezés vezérlésére. A kupé esetében szériatartozék a Sonus Faber 13 hangszórós audiorendszer, és opcióként 16 hangszórós hifi is kérhető – feltételezzük, hogy ez itt sem lesz másképp, bár a nyitott utastérhez minden bizonnyal áthangolták a rendszert.
Bevezetésekor a csúcsmotorral, a 3,0 literes, V6-os Nettuno-blokkal lesz elérhető a GranCabrio. Az 550 lóerős, 650 Nm-es forgatónyomatékú erőforráshoz nyolcfokozatú automata váltó csatlakozik; a hátsókerék-hajtású sportkocsi 3,6 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, az autó végsebessége 316 km/óra.
Később – a GranTurismóhoz hasonlóan – tisztán elektromos hajtással is piacra fogják dobni, ami 761 lóerős csúcsteljesítményt jelent, ugyanakkor az kérdéses, hogy a kupé 490 lóerős benzines alapmotorja is utat talál-e a kabrió orrába.
Azt egyelőre nem jelentették be, mikor várható a további variációk érkezése, az autó magyarországi árát viszont már nyilvánosságra hozták: míg az azonos motorral szerelt GranTurismo Trofeo már kevesebb mint 93 millió forintért a miénk lehet, a GranCabrióért hajszál híján 96,5 milliót kérnek el.
Részletes műszaki adatokért kattints ide!