Régóta temeti a nagyteljesítményű V8-ast a Stellantis amerikai sportmárkája, a Dodge, felkészítve vevőit az elkerülhetetlenre: a totális villamosításra.

A most bemutatott, új generációs Chargerrel el is érkezett ez a feszültséggel teli jövő: a Dodge Charger Daytona Scat Pack 670 lóerővel és 3,3 másodperces 0-96 km/óra gyorsulással teszi le a névjegyét az elektromos sportautók asztalára.

Nem adja fel teljesen hagyományait az izomautó 1

A STLA Large padlólemezre épülő izomszedán, illetve -kupé összkerékhajtású, ám az első kerekeket hajtó villanymotor alaphelyzetben lekapcsolható, míg hátul részlegesen önzáró differenciálmű segít az erő aszfaltra vitelében. Mindkét villanymotor azonos – 250 kW (335 LE), 407 Nm – teljesítményű (és egyébként a tömegeloszlás is közel 50:50%), az akkucsomag 100,5 kWh kapacitású, legnagyobb teljesítménye 550 kW.

Nem adja fel teljesen hagyományait az izomautó 99

Ez azonban csak egy a hat rendelkezésre álló teljesítményszintből – és távolról sem a legmagasabb. A Charger Daytone R/T modell például 496 lóerővel szórakoztatja pilótáit, de korábbi információink alapján tudjuk, hogy az STLA Large akár 900 lóerőt és 2,0 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást is tud. Azt már biztosan tudjuk, hogy lesz egy 456 lóerős verzió, alighanem az alapmodell, de egyéb információkat nem közölt a várható teljesítményszintekről a Dodge.

Nem adja fel teljesen hagyományait az izomautó 100

Az erő azonban csak egy eleme az egyenletnek: a Dodge Chargerek olyan speciális üzemmódokat kínálnak, mint a gyorsulás, a versenypálya-használat a driftelés vagy a donut – utóbbi értelemszerűen az egy helyben körbe-körbe pörgésre optimalizálja a hajtáslánc vezérlését.

Mivel az elektromos hajtáslánc komoly, akár 0,3 g lassulást is képes elérni regeneratív fékrendszerével, az üzemi fék eleve elektronikus vezérlésű, összehangolva a mechanikus és elektromos rendszerek működését. Előbbiek nagy átmérőjű Brembo tárcsákat és autónként összesen húsz fékdugattyút alkalmazó nyergeket alkalmaz – az új Charger a Dodge eddigi legnagyobb fékjeit kapta meg.

Nem adja fel teljesen hagyományait az izomautó 101

A futómű nem holmi suta amerikai konfiguráció: elöl multilink, de hátul is független felfüggesztést kapunk, felszereltségtől függően adaptív lengéscsillapítókkal. A rendelkezésre álló üzemmódok minden lehetséges racionális és örömszerző menethelyzetet lefednek; van rajtautomatika és line lock funkció is, amely utóbbi a hátsó abroncsok túlpörgetés általi melegítésére szolgál.

A drift üzemmódban beállíthatjuk a kívánt driftszöget, az akkumulátor a várható igénybevétel (gyorsulás, pályaversenyzés) függvényében előmelegíti vagy -hűti az akkucsomagot.

Nem adja fel teljesen hagyományait az izomautó 102

A dizájn különösen letisztult, ugyanakkor nem unalmas: szélesített kerékívek, agresszív orrkialakítás, rejtett aerodinamikai megoldások, klasszikus fénykarakterek jellemzik az autópárost. Látványos opció a fekete tetőlemez helyett rendelhető üvegtető.

Az utastérben 10,25 vagy 16,0 colos műszeregység és 12,3 colos központi érintőképernyő fogad, a formák és arányok a Dodge Charger hatvan éves múltjából építkeznek. A műszerfal burkolata az ajtókra is átfut, így 270 fokban öleli körbe az utasokat, a kormánykerék alul és felül is lapított, a váltókar pedig a modern trendekkel szemben úszva hagyományos, nagydarab egység.

Nem adja fel teljesen hagyományait az izomautó 103

A Dodge Charger tehát meglehetősen komplett csomagot kínál elektromos hajtásláncaival, a Dodge azonban egy meglepetést is tartogatott az ügyfeleknek: az új modell hagyományos belső égésű motorokkal – igaz, V8-as helyet sorhatos erőforrásokkal – is elérhető lesz. A háromliteres turbó 420 vagy 550 lóerőre hangolva elérhető.

A gyártás és a forgalmazás a tisztán elektromos kétajtósokkal indul 2024 derekán. A szedán 2025 első negyedévétől készül, akárcsak a benzines modellek.

a videó a hirdetés után indul