Harmadik városi autóját fejleszti a Škoda az MQB A0 IN platformra. A VW-csoport sztenderd szubkompakt padlólemezének indiai piacra optimalizált változatáról van szó, amivel el is árultuk a legfontosabbat: az újonc kizárólag az indiai piacra készül majd, ahol előreláthatólag 2025 első félévében jelenik meg.
Az autóról az alapvető architektúrán kívül csupán egy dolgot árultak el: négy méternél rövidebb lesz, mivel erre a méretosztályra különleges kedvezmények érvényesek a világ harmadik legnagyobb újautó-piacán (2023-ban több mint ötmillió könnyű gépjárművet adtak el az 1,425 milliárd lakosú országban).
Ami az elnevezést illeti, arra közönségszavazást írt ki a Škoda Indiában. Mindössze két kikötés van: egy vagy két szótagú szavakat várnak, amelyek K-val kezdődnek, és Q-ra végződnek.
Az MQB A0 IN padlólemezen jelenleg két indiai Škoda is nyugszik: az egyik a 2021-ben bevezetett 4,22 méteres Kushaq, a másik a 4,54 méteres Slavia szedán, amely nem összekeverendő az azonos nevű európai kabrió prototípussal.
Mivel ez a két modell 115 lóerős egyliteres és 150 lóerős, másfél literes, benzines turbómotorral kapható, várhatóan kis testvérük is ebből a választékból gazdálkodhat.
Indiában nagy szenzáció volt, hogy a Škoda Kushaq és Slavia elsőként kapott maximális ötcsillagos minősítést az új, szigorúbb protokollt követő Global NCAP vizsgálatán.
Míg a Kushaq exportjáról korábban volt szó, sőt, az autó eljutott a Közel-Keletre, a törpe SUV aligha bizonyulna életképesnek Európában – hacsak nem tisztán elektromos hajtáslánccal, erősen nyomott áron, követve az olyan gyártók példáját, mint a Hyundai, a Citroën vagy a Dacia. Akárhogy is, nem támasztana konkurenciát a jelenlegi legkisebb Škoda SUV-nak, a Kamiqnak.