A 3,4 kilométeres alagút a kikötői öböl alatt halad, legmélyebb pontján 45 méterrel lesz a tengerszint alatt. A két közúti alagút 16-16 méteres átmérőjét tekintve ez lesz Európa „legnagyobb” és a világ negyedik legnagyobb alagútja. Az alagútban 70 km/h-s sebességgel juthatnak el az autók a város egyik feléből a másikba.

A Renzo Piano sztárépítész tervezte víz alatti alagút tervét évtizedek óta dédelgették, az építkezés megkezdését „történelmi napnak” nevezték a város életében. Az egymilliárd euróba kerülő alagutat 2029 nyarán tervezik átadni.

Az alagút megépítésével évente egymillió óra gépjármű-menetidő spórolható meg, ami előnyösen hat a környezetre – hangsúlyozta Roberto Tomasi, az olasz autópálya-társaság (ASPI) elnöke. A forgalom tenger alá terelésével 10 hektárnyi új közparkot nyernek kerékpár- és gyalogosutakkal.