Megkezdte a termelést a világ első hidrogén üzemanyagcellás vegyesvállalatának üzeme, a Honda és a General Motors (GM) által közösen létrehozott Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM). Szintén közös fejlesztés maga a termék, azaz az üzemanyagcella, ami itt készül, nem csak autóipari felhasználásra.

Habár a közös projekt most lép látványos fázisába, a közös munka már 2013-ban megkezdődött. Az FCSM már 2017-ben megnyitotta kapuit, az itt folytatott kutatás és fejlesztés nyomán 2019-ben megduplázták a Honda Clarity FCEV jármű üzemanyagcellájának élettartamát.

Erősebb, tartósabb, olcsóbb üzemanyagcella érkezik 1

Emellett a méretgazdaságosság előnyeit kiaknázva, a kiegészítő rendszereket leegyszerűsítve, a beszerzést központosítva, a nemesfémek arányát csökkentve, valamint számos úttörő megoldást alkalmazva harmadára csökkentették a technológia gyártási költségét.

A nyitóképünkön látható teherautó a General Motors egy másik (a Hondától független) hidrogén üzemanyagcellás projektjének a kísérleti járműve. A 2024-es Chevrolet Silverado 5500 MD-vel rokon alapokra épülő jármű várható hatótávolsága 480 kilométer, megengedett legnagyobb össztömege 8,7 tonna. A hajtáslánc 800V-os elektromos architektúrára épül, csúcsteljesítménye meghaladja a 300 kW-ot (408 LE.)