Az AMG GLE 53 után az AMG E széria is megkapja a 3,0 literes plug-in hibrid hajtásláncot, de nem változatlan formában: maximális teljesítményét 400-ról 430 kW-ra, azaz 544-ről 585 lóerőre emelték. Ez azonban csak a kezdet, mert amennyiben az ügyfél megvásárolja az AMG Dynamic Plus csomagot, aktiválhatja a Race Start (versenyrajt) funkciót, amely rövid időre 450 kW (612 LE) csúcsteljesítményt bocsát rendelkezésére. A legnagyobb rendszernyomaték minden esetben 750 Nm.

100 km tiszta lelkiismerettel jön az új Mercedes 1

A megnövelt teljesítménnyel a szedán 3,8, a kombi 3,9 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Ha az AMG Dynamic Plus csomagot nem rendeljük meg, két tizedmásodpercet lassulnak az autók. Van egy másik rendelhető csomag is, az AMG Driver csomag: ez 250-ről 280 (a kombi esetében 275) km/órára emeli a végsebességet.

A soros hathengeres, háromliteres, belső égésű motor önmagában 330 kW (449 LE) teljesítményt ad le, ez 10 kW-tal (14 LE) több, mint amit az előző E 53-ban tudott ugyanez a blokk. A benzinmotor maximális forgatónyomatéka 560 Nm.

100 km tiszta lelkiismerettel jön az új Mercedes 91

Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+

A 120 kW-os villanymotort a 9 fokozatú AMG Speedshift váltóba integrálták. Maximális nyomatéka 480 Nm. A csomagtartó padlója alá beépített, 400 V-os akkumulátor maximális bruttó kapacitása 28,6 kWh, ebből 21,22 kWh használható. Ennyi elektromos energiával a szedán 93-101 kilométert, a kombi 90-97 kilométert tud megtenni pusztán villanymotorja segítségével, legfeljebb 140 km/óra sebességgel.

Tölteni váltóáramról 11, egyenáramról 60 kW-tal lehet az akkut, utóbbi esetben 20 perc alatt 10-ről 80%-ra hozható fel a töltés. A regeneratív fékrendszer maximális teljesítménye 120 kW, a pillanatnyi teljesítményt automatikusan szabályozza a vezérlés, vagy a vezető kapcsolhatja három fokozatban. A legerősebb fékhatás esetén gyakorlatilag egy pedállal vezethető az autó.

100 km tiszta lelkiismerettel jön az új Mercedes 92

Opcióként az utas elé is kérhető képernyő

Nem csak a motort és a motorvezérlést módosították, de a karosszériát is több ponton megerősítették, beleértve az első rugótorony-kitámasztást.

Az új plug-in hibrid sportmodell különleges stíluseleme a világító hűtőrács, az alapkivitelű E-osztálynál oldalanként 11 mm-rel szélesebb első kerékívek, az öblös első légbevezető nyílások, valamint az első kerék mögött és fölött kialakított, nyomáscsökkentő légkivezetés. Hátul diffúzor, dupla kipufogóvég, illetve a szedán csomagtérfedelének élére illesztett légterelő hirdeti, hogy sportos kivitellel van dolgunk.

100 km tiszta lelkiismerettel jön az új Mercedes 93

Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+

A kerekek 19-21 colosak, és mindegyik nemcsak hajtott, de kormányzott is.

Feltöltött akkumulátorral 0,8–1,1 literes átlagfogyasztással számolhatunk, ha lemerült az akku, ez megugrik 8,6–9,5 liter/100 km-re.

100 km tiszta lelkiismerettel jön az új Mercedes 94

Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+

A Mercedes izmos nagyautóit bemutató videókat ide kattintva tekintheted meg.