Először a németországi Nürburgringen (7:07,55), majd a kaliforniai Laguna Seca versenypályán (1:27,87) döntötte meg a közúti villanyautók körrekordját a Porsche Taycan Turbo GT, a valaha volt legerősebb utcai Porsche.

Bárki megveheti az 1100 lóerős Porschét 1

A megnövelt teljesítmény titka, hogy a hátsó tengelyen a Taycan Turbo S 600 amperes inverterével szemben itt 900 amperes egység vezérli a villanymotort. Az inverterben szilícium-karbid félvezetőt alkalmaztak, ami csökkenti a belső veszteségeket. Emellett módosították az erőátvitel áttételét és nyomatéktűrését, így nem okoz gondot, hogy a hajtáslánc rendszernyomatéka eléri az 1340 Nm-t.

Bárki megveheti az 1100 lóerős Porschét 29

A címben is említett 1108 lóerős csúcsteljesítmény brutális, de természetesen nem áll mindig a vezető rendelkezésére. A Taycan Turbo GT alapértelmezésben 580 kW (789 LE) teljesítményre képes. Ebből a 789 lóerőből 1034 lóerő (760 kW) lesz a rajtautomatika aktiválásakor, ezen kívül a motor két másodpercig képes extra teljesítmény kifejtésére anélkül, hogy károsodna. Így éri el a 815 kilowattot, azaz 1108 lóerőt, de ennyi elég is, mert az autónak nagyjából ennyi időre (egészen pontosan 2,3 másodpercre) van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/órára gyorsuljon.

Bárki megveheti az 1100 lóerős Porschét 30

A Taycan Turbo GT természetesen nem a 0–100-as sprint miatt ment körbe félelmetesen gyorsan a versenypályákon. Egyrészt 75 kilóval könnyebb a Turbo S-nél, amiről számos szénszálas alkatrész (B oszlop borítása, külső tükrök háza, oldalsó küszöbök, kagylóülések váza), a csomagtér motoros mozgatásának elhagyása, valamint egy sor további változtatás gondoskodott. Másrészt a kormány mögötti, jobb oldali fül meghúzására 10 másodpercen át 120 kW (163 LE) extra teljesítményt ad le a motor – ilyet más Taycanok is tudnak, de ott csak 70 kW (95 LE) a hozadék.

Weissach csomag: sokat elvesz, hogy sokat adhasson

Még élesebb lesz a Taycan Turbo GT az opciós Weissach csomag megvásárlásával. Ennek 2,2 másodperc is elég a 0–100 km/órás sprinthez, a végsebessége 290 helyet 305 km/óra. Az extra dinamika részben a csökkentett tömegnek, részben a feljavított aerodinamikai csomagnak köszönhető.

Bárki megveheti az 1100 lóerős Porschét 31

A háttérben a Weissach csomagos, elöl a normál kivitelű Taycan Turbo GT

Az előbbi meglehetősen puritánná teszi az autót, cserébe egy utasnyival (70 kg) kisebb a tömege. Törlik a hátsó üléseket, a műszerfalról a Sport Chrono analóg órát, nincsenek padlószőnyegek, csak az egyik oldalon van töltőcsatlakozó, és annak is kézzel kell nyitni a fedelét. Az audiorendszer kevesebb hangszórót alkalmaz, csökkentették a szigetelés mennyiségét, valamint az ablaküvegek is egyediek.

Ami a Weissach csomag aerodinamikai elemeit illeti, módosított első diffúzor, átdolgozott fenéklemez, a karosszériához konzolokon keresztül csatlakozó, fix szénszálas hátsó szárny segíti a stabilitást, a hátsó szárny akár 220 kg leszorítóerőt  termel. A Weissach-csomaghoz exkluzív versenysávozást is rendelhetünk, bár ettől sem gyorsabb, sem könnyebb nem lesz az autó.

Bárki megveheti az 1100 lóerős Porschét 32

Karbonhéjas kagylóülések, analóg óra nélküli műszerfal

Az új csúcs-Taycan alapból megkapja a Porsche Active Ride futóművet, ami proaktív módon kontrollálja a karosszéria billenését a hossz- és a kereszttengely mentén, a 21 colos keréktárcsák küllőinek különleges marása egyrészt könnyebbé teszi a tárcsát, másrészt hatékonyabban hűti az alapáras karbon-kerámia fékrendszert, amelyet ide könnyített kivitelben építenek be.

 

A belső térben a már említett szénszálas kagylóüléseket kapjuk, de felár nélküli opcióként 18 irányban motorosan állítható, memóriás sportülések is kérhetők. A Sport Chrono csomag szintén alapáras.

Bárki megveheti az 1100 lóerős Porschét 33

A Taycan Turbo GT már rendelhető Németországban, bruttó induló ára 240 ezer euró, azaz több mint 90 millió forint. Mivel kifejezetten versenyhangolású autóról van szó, a tulajdonosokat aligha mozgatja meg, de azért jó tudni, hogy a maximális hatótávolság 555 kilométer.