Kis testvéreket kap a Rivian R1S SUV: az amerikai villanyautó-specialista bemutatta vadonatúj, középkategóriás platformját, amelyre két típust is felhúznak. Az egyik a konvencionális megjelenésű R2 szabadidőjármű, a másik pedig egy retró hangvételű crossover, az R3, amely ferdén, hátulról erősen emlékeztet az 1970-es évek európai ferdehátú típusaira, konkrétan a Volkswagen Golfra. Lesz egy off-road hangvételű verzió is, azt R3X néven jegyzik.
A két modellt összekötik a közös műszaki alapok. Az akkumulátort teherviselő elemként építik be, annak felső burkolata maga a padlólemez. Kétféle kapacitást kínálnak majd, egyelőre csak a nagyobbikról árultak el annyit, hogy 480 kilométer körüli hatótávolságot ígér, és 30 perc alatt lehet majd feltölteni 10-ről 80 százalékra.
A hajtáslánc terén három opciót vetít előre a Rivian. A legerősebb, három villanymotoros (egy elöl, kettő hátul) konfiguráció három másodperc körül gyorsul 0-100 km/órára, de lesz két villanymotoros összkerékhajtású, illetve egy villanymotoros, hátsókerék-hajtású variáns is.
A Rivian tizenegy kamerát, öt radart és egy nagy teljesítményű számítógépet alkalmazó önvezető rendszerét is megkapják az újoncok; a piaci bevezetésig hátralévő kettő (R2), illetve három (R3) év alatt vélhetően tovább fejlődik majd ez a technológia.
A méretekről nincsenek információink, de a tervezés során állítólag kiemelt jelentőségűként kezelték a hátsó lábteret, így vélhetően bőségesen jut majd férőhely minden utasnak. A hátsó ülések teljesen síkba fektethetők, és természetesen elöl is van egy csomagtartó.
A kezelőfelületekről csak annyit árultak el, hogy a kormánykerékre haptikus visszajelzést adó, érintésérzékeny gombokat telepítettek. A fényképek alapján a műszerfal, illetve vélhetően a teljes belső tér megegyezik a két modellben.