Egy brit startupvállalkozás olyan töltésvezérlő szoftvert fejlesztett ki, amivel akár harmadával lerövidíthető az egyenáramú gyorstöltés időtartama. A Volvo elsőként csapott le a technológiára.
Befektetéssel és együttműködési megállapodással biztosította magának a Volvo, hogy a Breathe nevű szoftverspecialista startupvállalat szállítsa a svéd–kínai márka következő generációs villanyautóihoz a töltésvezérlő szoftvert.
A megoldás lényege, hogy egyedi algoritmus szabályozza a töltést, így ahelyett, hogy egy univerzális séma szerint zajlana a folyamat, az adott akkumulátor valós időben mért töltöttségi szintjének és állapotának megfelelő töltést biztosít a rendszer. Így gyakorlatilag a töltés minden másodperce optimális hatásfokon zajlik; ebből ered a mérések szerint 15-30 százalékkal lerövidülő töltési idő.
Mivel a szoftver mindig az aktuális státuszt veszi figyelembe, az akkumulátor teljes hasznos élettartama során érvényesülnek ezek az előnyök: saját magához képest az öreg akku is jobban fog teljesíteni.
A Volvo 2030-tól kizárólag villanyautót készül gyártani, 2040-re pedig nettó zéróra kívánja csökkenteni tevékenységének üvegházhatást erősítő emisszióit.