Kis testvért kaptak a tavaly augusztusban bemutatott 4.0 V8-as AMG GT-k – szó szerint, mert az új modellváltozat kétliteres, négyhengeres. Fajlagosan persze az AMG GT 43 sokkal erősebb a nyolchengereseknél: míg azokat 476 és 585 lóerőre hangolták, a soros motor 421 lóerőt ad le, és ehhez jön még további 14, ha a mild hibrid rendszert nem áramtermelésre, hanem motortámogatásra használja a vezérlés. A nyomatéki csúcs 500 Nm.
Ezzel együtt a végsebesség és a gyorsulás terén egyaránt markánsan elmarad a drágább rokonok mögött az újonc: álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 280 km/óra. Ebben szerepet játszik az is, hogy csak a hátsó tengely hajtott: az AMG GT 43 ebből a szempontból konzervatívabb sportautó, mint a rokonok.
Ahogy a kétliteres, négyhengeres motortól más alkalmazásaiban már megszoktuk, a turbófeltöltőt Forma-1-es stílusban villanymotor egészíti ki, amely már azelőtt elkezdi pörgetni a sűrítőkereket, hogy a kipufogógáz meghajtaná a turbinát. Ez jobb gázreakciókat eredményez, illetve bizonyos helyzetekben, gázelvételkor nem engedi visszaesni a töltőnyomást, így pl. a kanyar kijáratában azonnal kilőhetünk.
A sebességváltó a nedves kuplungos, kilencfokozatú duplakupungos egység, sport és sport+ üzemmódokkal, rajtautomatikával.
Az aerodinamika ugyanolyan igényes, mint amit korábban láttunk, a hűtőmaszk mögötti lamellák zárhatók és nyithatók, a hátsó légterelő szöge 80 km/óra felett öt fokozatban állítható.
A kovácsolt alumínium lengőkarokból és egyéb komponensekből felépülő felfüggesztés acélrugókat kap, az adaptív csillapítás opcióként rendelhető. A fékrendszer felépítésében megegyezik a V8-asokéval, a hátsó tengely felárért kormányozható.
A menetdinamikai vezérlő rendszer hat fokozatban állítható, beleértve a Race (verseny) programot, ha megrendeljük az AMG Dynamic Plus csomagot, amit merevebb bekötésű motorbakokat, zárható hátsó differenciálművet és aktív első aerodinamikai elemet is tartalmaz. A fix hátsó szárnyért további pénzt kell fizetni.
Ha tudásában közel áll is a V8-asokhoz az Mercedes-AMG GT új moellváltozata, megjelenésében vannak eltérések. Keskenyebbek a kerékdobok, új az első kötény, a trapéz alakú végcsövek helyett dupla kerek kipufogók törik át az átrajzolt lökhárítót két oldalt. Keréktárcsából 19-21 colos darabok állnak rendelkezésre.
A hátsó üléssor feláras extra, az első üléseket minden kivitelben Nappa bőr borítja. A vezetői környezet ismerős: az érintőképernyő álló formátumú, 11,9 colos egység.