A Neue Klasse szedán után itt a BMW Vision Neue Klasse X, egy leendő elektromos szabadidőjármű előfutára. Nem akármilyen járműről van persze szó: ennek a sorozatgyártású változata lesz az első, Magyarországon készülő BMW.
A modell formaterve részben a Neue Klasse dizájnjából építkezik, de annál konzervatívabb, amennyiben orrán hagyományos vesepár díszeleg. A csupaüveg felépítmény és az első fedelet osztó, dinamikus árok itt is megtalálható; ez utóbbit az új BMW crossovereknél már látott, megtört hátsó légterelő ellenpontozza. A hátsó lámpatest 3D nyomtatóval előállított elemekből épül fel.
A vezetői környezet minimalista, de nagy tudású: alapját a szélvédő alján, az utastér teljes szélességében húzódó kijelzősáv adja, a szériamodellben térhatású képet adó head-up kijelző is lesz. A vezetés élményét személyre szabható hangélmény emeli, ezt valós időben szabályozhatja a vezető a kormánykerékről.
A lényeg persze a hatodik generációs BMW eDrive hajtástechnológia, amely a korábbinál 20%-kal nagyobb energiasűrűségű új, hengeres Li-ion-cellákat alkalmaz. Az új elektromos architektúra 800 voltos, a két fejlesztés együtt 30%-kal rövidebb töltési időket eredményez (a fejlesztési célok szerint 10 perc alatt akár 300 kilométerre elegendő energiát tud magához venni az autó), ugyanennyivel nő a hatótávolság.
A Neue Klasse X aerodinamikai szempontból is fejlett, közegellenállása mintegy 20 százalékkal kisebb egy jelenlegi BMW szabadidőjárművénél. A hatásfokot új abroncsok és fejlett regeneratív fékek alkalmazásával 25 százalékkal javítja az újonc.
Kattints ide, ha videón is megnéznéd a BMW Neue Klasse X-et.