A tavaly szeptemberben bemutatott Peugeot e-3008 után most megérkezett a nagyobb testvér, a szögletesebb, hosszabb, tágasabb Peugeot e-5008. A két modell ugyanarra az STLA Medium padlólemezre épül, de az e-5008 jelentősen nyújtott (+162 mm) tengelytávon nyugszik.

Benzinmotort is kap az új elektromos Peugeot 1
    Peugeot e-5008 Peugeot e-3008
Hosszúság (mm) 4791 4542
Szélesség (mm) 1895 1895
Magasság (mm) 1694 1641
Tengelytáv (mm) 2901 2739
Túlnyúlás e/h (mm) 940 / 950 940 / 863
Nyomtáv e/h (mm) 1630 / 1636 1630 / 1636
Szabad hasmagasság (mm) 189/209* 198
Csomagtartó (liter) 748 520/470*

* Hajtáslánctól függően

Benzinmotort is kap az új elektromos Peugeot 85

A hosszabb belső tér lehetővé tette, hogy beépítsenek egy harmadik üléssort. Ennek külön-külön dönthető támlái egyrészt a csomagtér padlójával, másrészt a 40:20:40 arányban osztott második sori ülés ledöntött támláival egy síkban fekszenek, így tökéletesen lapos, egybefüggő felületet kapunk, ha csak ketten használjuk az autót. Ilyenkor 1815 literes üregbe pakolhatunk, öt utas 748 literrel gazdálkodhat, ha pedig az összes ülést felemeljük, 259 literes csomagtartó áll rendelkezésre. A csomagtérpadló ilyenkor 42 cm, míg mindent ledöntve 2 méter körüli teret kapunk.

A harmadik üléssor alatt 80 literes tárolórekeszt alakítottak ki, aminek a kihasználhatóságát tartozékként megrendelhető fiók segíti. A csomagtér takaróroló két és három üléssorral egyaránt használható, ha pedig kiszereljük, a padlóban elrejthető. A csomagtérajtó akár motorosan is nyitható, ez a funkció alapfelszerelés a GT modellváltozat esetében.

Benzinmotort is kap az új elektromos Peugeot 86
Benzinmotort is kap az új elektromos Peugeot 87

Az első két üléssor fölött kétrészes panoráma napfénytető húzódik, amelynek első szegmense felnyitható.

A második sori ülések hosszirányban tologathatók, támlájuk dőlésszöge szabályozható. Ha háromzónás klímaberendezéssel kérjük az autót, a padlókonzol hátulján külön kezelőszerveket találunk. Ugyaninnen vezérelhető az opciós hátsó ülésfűtés. Kiviteltől függően pohártartó és USB-C töltőaljzat is van a második soron. A harmadik sorban két pohártartót, olvasólámpákat, valamint egy 12V-os csatlakozót kapunk, itt nincs USB aljzat.

Benzinmotort is kap az új elektromos Peugeot 88

Az e-5008 ugyanazokat az elektromos hajtásláncokat kínálja, mint az e-3008. Az alapverzió egy villanymotoros, 157 vagy 170 kW-ra hangolt csúcsteljesítménnyel. Ezek ugyanazt a 73 kWh kapacitású akkut kapják. A két villanymotoros, összkerékhajtású variáns elöl 157, hátul 83 kW csúcsteljesítményre képes, ez 98 kWh-os akkut kapott

Az akkumulátor váltóáramról akár 22, egyenáramról legfeljebb 160 kW-tal tölthető. Egyelőre csak az alapkivitel értékeit homologizálták: ez 11 kW-os fali töltőről 4,5 óra alatt éri el a maximális töltöttséget, egyenárammal 30 perc is elegendő.

Benzinmotort is kap az új elektromos Peugeot 89

    e-5008 210 e-5008 230 Long Range e-5008 320 AWD
Akkumulátor kapacitása kWh 73 73 98
Első villanymotor kW / LE 157 / 210 170 /230 157 / 210
Hátsó villanymotor kW / LE     83 / 110
Max. rendszerteljesítmény kW / LE 157 / 210 170 /230 240 / 320
Max. rendszernyomaték Nm 345 345 511
Menetkész tömeg kg 2218 n.a. n.a.
Végsebesség km/óra 170 n.a. n.a.
Gyorsulás, 0-100 km/óra mp 9.7 n.a. n.a.
Hatótávolság km 502 660* 500*

* Nem homologizált érték

Benzinmotort is kap az új elektromos Peugeot 90

Már az e-3008 bemutatásakor említette a Peugeot, hogy bizonyos piacokon hibridként is kínálja majd az autót. Az e-5008 esetében azonban már a bemutatáskor konkretizálták ezeket az opciókat – nyilván ugyanezek a variánsok lesznek kaphatók a kis testvérhez is. Az egyik a jól ismert 1,2 literes, 136 lóerős 48V-os hibrid. A másik egy 1,6 literes plug-in hibrid, amely azonban gyengébb, mint az előző generációs Peugeot 3008 azonos egysége volt. A kombinált csúcsteljesítmény itt 192 lóerő.

   

e-5008 Hybrid 136 e-DCS6

 

e-5008 Hybrid Plug-In 195 e-DCS7
Akkumulátor kapacitása kWh 0,43 17,9
Belső égésű motor kW / LE 100 / 136 110 / 150
Villanymotor kW / LE n.a. 92 / 125
Max. rendszerteljesítmény kW / LE n.a. 144 / 195
Max. rendszernyomaték Nm 230 415
Menetkész tömeg kg 1705 2048*
Végsebesség km/óra 200 215
Gyorsulás, 0-100 km/óra mp 11,3 8,3*
Hatótávolság, WLTP km n.a. 82

Benzinmotort is kap az új elektromos Peugeot 91

Kattints ide, ha megnéznéd a modellt bemutató gyári videókat!