A tavaly szeptemberben bemutatott Peugeot e-3008 után most megérkezett a nagyobb testvér, a szögletesebb, hosszabb, tágasabb Peugeot e-5008. A két modell ugyanarra az STLA Medium padlólemezre épül, de az e-5008 jelentősen nyújtott (+162 mm) tengelytávon nyugszik.
Peugeot e-5008 | Peugeot e-3008 | ||
Hosszúság | (mm) | 4791 | 4542 |
Szélesség | (mm) | 1895 | 1895 |
Magasság | (mm) | 1694 | 1641 |
Tengelytáv | (mm) | 2901 | 2739 |
Túlnyúlás e/h | (mm) | 940 / 950 | 940 / 863 |
Nyomtáv e/h | (mm) | 1630 / 1636 | 1630 / 1636 |
Szabad hasmagasság | (mm) | 189/209* | 198 |
Csomagtartó | (liter) | 748 | 520/470* |
* Hajtáslánctól függően
A hosszabb belső tér lehetővé tette, hogy beépítsenek egy harmadik üléssort. Ennek külön-külön dönthető támlái egyrészt a csomagtér padlójával, másrészt a 40:20:40 arányban osztott második sori ülés ledöntött támláival egy síkban fekszenek, így tökéletesen lapos, egybefüggő felületet kapunk, ha csak ketten használjuk az autót. Ilyenkor 1815 literes üregbe pakolhatunk, öt utas 748 literrel gazdálkodhat, ha pedig az összes ülést felemeljük, 259 literes csomagtartó áll rendelkezésre. A csomagtérpadló ilyenkor 42 cm, míg mindent ledöntve 2 méter körüli teret kapunk.
A harmadik üléssor alatt 80 literes tárolórekeszt alakítottak ki, aminek a kihasználhatóságát tartozékként megrendelhető fiók segíti. A csomagtér takaróroló két és három üléssorral egyaránt használható, ha pedig kiszereljük, a padlóban elrejthető. A csomagtérajtó akár motorosan is nyitható, ez a funkció alapfelszerelés a GT modellváltozat esetében.
Az első két üléssor fölött kétrészes panoráma napfénytető húzódik, amelynek első szegmense felnyitható.
A második sori ülések hosszirányban tologathatók, támlájuk dőlésszöge szabályozható. Ha háromzónás klímaberendezéssel kérjük az autót, a padlókonzol hátulján külön kezelőszerveket találunk. Ugyaninnen vezérelhető az opciós hátsó ülésfűtés. Kiviteltől függően pohártartó és USB-C töltőaljzat is van a második soron. A harmadik sorban két pohártartót, olvasólámpákat, valamint egy 12V-os csatlakozót kapunk, itt nincs USB aljzat.
Az e-5008 ugyanazokat az elektromos hajtásláncokat kínálja, mint az e-3008. Az alapverzió egy villanymotoros, 157 vagy 170 kW-ra hangolt csúcsteljesítménnyel. Ezek ugyanazt a 73 kWh kapacitású akkut kapják. A két villanymotoros, összkerékhajtású variáns elöl 157, hátul 83 kW csúcsteljesítményre képes, ez 98 kWh-os akkut kapott
Az akkumulátor váltóáramról akár 22, egyenáramról legfeljebb 160 kW-tal tölthető. Egyelőre csak az alapkivitel értékeit homologizálták: ez 11 kW-os fali töltőről 4,5 óra alatt éri el a maximális töltöttséget, egyenárammal 30 perc is elegendő.
e-5008 210 | e-5008 230 Long Range | e-5008 320 AWD | ||
Akkumulátor kapacitása | kWh | 73 | 73 | 98 |
Első villanymotor | kW / LE | 157 / 210 | 170 /230 | 157 / 210 |
Hátsó villanymotor | kW / LE | 83 / 110 | ||
Max. rendszerteljesítmény | kW / LE | 157 / 210 | 170 /230 | 240 / 320 |
Max. rendszernyomaték | Nm | 345 | 345 | 511 |
Menetkész tömeg | kg | 2218 | n.a. | n.a. |
Végsebesség | km/óra | 170 | n.a. | n.a. |
Gyorsulás, 0-100 km/óra | mp | 9.7 | n.a. | n.a. |
Hatótávolság | km | 502 | 660* | 500* |
* Nem homologizált érték
Már az e-3008 bemutatásakor említette a Peugeot, hogy bizonyos piacokon hibridként is kínálja majd az autót. Az e-5008 esetében azonban már a bemutatáskor konkretizálták ezeket az opciókat – nyilván ugyanezek a variánsok lesznek kaphatók a kis testvérhez is. Az egyik a jól ismert 1,2 literes, 136 lóerős 48V-os hibrid. A másik egy 1,6 literes plug-in hibrid, amely azonban gyengébb, mint az előző generációs Peugeot 3008 azonos egysége volt. A kombinált csúcsteljesítmény itt 192 lóerő.
e-5008 Hybrid 136 e-DCS6
|
e-5008 Hybrid Plug-In 195 e-DCS7 | ||
Akkumulátor kapacitása | kWh | 0,43 | 17,9 |
Belső égésű motor | kW / LE | 100 / 136 | 110 / 150 |
Villanymotor | kW / LE | n.a. | 92 / 125 |
Max. rendszerteljesítmény | kW / LE | n.a. | 144 / 195 |
Max. rendszernyomaték | Nm | 230 | 415 |
Menetkész tömeg | kg | 1705 | 2048* |
Végsebesség | km/óra | 200 | 215 |
Gyorsulás, 0-100 km/óra | mp | 11,3 | 8,3* |
Hatótávolság, WLTP | km | n.a. | 82 |
Kattints ide, ha megnéznéd a modellt bemutató gyári videókat!