100 kilowattal, azaz 136 lóerővel erősebb az egy villanymotoros alapváltozatnál az ID. Buzz GTX, a Volkswagen elektromos buszának dinamikusra hangolt variánsa. Az így összeszedett 340 lóerő messze meghaladja a tágabb értelemben vett rokonság eddigi legerősebb motorjának, a T5-ös Transporterbe szerelt 3.2 VR6-os turbómotor 235 lóerejét.
Az autó kétféle akkumulátorral, kétféle tengelytávval, 5, 6 vagy 7 üléssel kerül piacra, méghozzá a tervek szerint már idén nyáron.
A rövidebb ID.Buzz GTX kapja a 79 kWh-os akkut, míg a 25 centivel nagyob tengelytávú variáns akkuja 86 kWh kapacitású. Mindkét akkumulátor új fejlesztésű. A kisebbiket akár 185, a nagyobbat maximum 200 kW-tal tudjuk tölteni, így mindkettő 26 perc alatt ugrik 10-ről 80%-ra.
A rövid variáns 1,8, a hosszabbik 1,6 tonnát tud vontatni. Optimális körülmények között mindkettő valahol 6,5 mp körül gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebesség 160 km/óra – ezek előzetes értékek.
Az elöl 80, hátul 110 kW-os motorral szerelt sportegyterű belül fekete tetőkárpitjáról, piros öltésekkel díszített kárpitjairól könnyen felismerhető. A sportosság nem csorbítja a modellek praktikumát. A második sori ülések a rövid tengelytávú variáns esetében 150, a hosszúnál 200 mm-en tologathatók.
A csomagtartó a kompakt variánsnál 1121 / 2123 literes, a nyújtott kivitel 1340-től 2469 literig variálható, de ha három üléssort kérünk bele, akkor is marad 306 liternyi hely.
Az autók már induláskor megkapják az új multimédiás rendszert, amely előre telepítve kínál Chat GPT mesterséges intelligenciát. Az érintőképernyő 12,0 helyett 12,9 colos.
A GTX modellvariánsokon túl egyébként egy másik, sokkal vidámabb változattal is bővül az ID. Buzz kínálata. A hosszú tengelytávú modellből kialakított Samba busz elektromosan elsötétíthető üvegből gyártott, hatalmas panoráma-napfénytetőt kap.
Ha videón is megnéznéd az ID.Buzz GTX-et, kattints ide!