Az egykor rendkívül népszerű szubkompakt szedánok helyébe léphet a lépcsős farú, de emelt karosszériájú terepkupé műfaja – például a Citroën Basalt, amely a nevében jelzett, vulkanikus kőzethez hasonlóan tartós és időtlen modellként szeretne sikert aratni a B-SUV szegmensben.
Az autó formavilágában könnyű felismerni az egy méretosztállyal nagyobb C4 X terepszedánt – a Basalt tetőlemezének kilépő élén látható, két domborulat arra enged következtetni, hogy ebben az esetben a hátsó szélvédő is felnyílik, azaz ötajtós modellről van szó, míg a C4 X hátsó ablaka fix.
További részletekkel – motorválasztékkal, digitális tartalmakkal, külső és belső méretekkel – nem terhel bennünket a Citroën. Talán jobb is így, mert a Citroën Basalt Indiában és Dél-Amerikában, azaz a Citroën frissen felfedezett, fejlődő piacain lesz kapható.
Azt se feledjük azonban, hogy szintén a harmadik világban debütált az ë-C3, aztán mégis megérkezett Európába, tehát csak szándék kérdése, hogy kapunk-e mi is városi terepkupét. Az ë-C3 egyébként már csak azért is releváns hivatkozási pont, mert a Basalt hátsó tetőoszlopát ugyanaz a színes betét díszíti, mint a városi elektromos modellét.