A korábbi modellciklusokból kiindulva valamikor 2050 táján kellett volna megérkeznie a negyedik generációs Mercedes-Benz G-osztálynak. Tudni mi sem tudjuk a pontos okát a sietős modellváltásnak, de van egy sejtésünk. A hirtelen jött villamosítási hullám miatt lehet az egész. A Mercedes tisztán elektromos verziót akart építeni a nagy terepjáróból. Ehhez célszerűbbnek tűnt egy vadonatúj modellt fejleszteni – és ha már kész volt, felesleges lett volna két szériát párhuzamosan gyártani.

Dizájn

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 1

Könnyű ráncfelvarrásnak nézni – vagy akár még annak sem – az új G-osztályt, a tervezők tudatosan ragaszkodtak a bevált formákhoz. Olyan apró módosításokkal találkozunk, mint a három helyett négy vízszintes rácsozatú hűtőmaszk, az átrajzolt lökhárítók, az A-oszlop új burkolata, vagy a tető kilépő élére illesztett légterelő.

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 79

Mercedes-AMG G63

A tolatókamera a rendszámtábla fölé költözött, és saját mosó fúvókát kapott. Megmaradt ugyanakkor az ajtók jellegzetes záródási hangja, valamint a klasszikus kialakítású, hatalmas kilincsek. Az AMG kivitel kerékív-toldatairól, 20 colos alufelnijeiről és oldalt kivezetett kipufogójáról könnyen felismerhető.

Utastér és infotainment

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 80

Mercedes-Benz G500

A G-osztály is megkapta az új generációs MBUX infotainment rendszert, a turbinaszerű légbeömlőket, a kettős keresztküllőzetű, érintésérzékeny gombokkal szerelt kormányt és a márka többi friss stíluselemét. Piactól függően alapfelszerelés a kulcs nélküli nyitás és indítás, a klimatizált pohártartók vagy a Burmester térhatású audiorendszer. Felárért rendelhető Manufaktur egyedi kidolgozás.

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 81

Mercedes-Benz G500

Nem változott az utasoldali kapaszkodó, és a műszerfalon továbbra is a három differenciálzár kapcsolója foglalja el az abszolút központi helyet. Ugyaninnen kapcsolható a felező, valamint az offroad kijelző (vagy bármilyen, gyakran használt funkció, amit ráprogramozunk a gombokra.)

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 82

Mercedes-Benz G500

Most először minden kivitelen alapfelszerelés a két darab 12,3 colos kijelző. Az okostelefon vezeték nélkül csatlakoztatható, de tölteni vezetéken keresztül lehet, erre egy USB-C aljzat szolgál. Hátra kérhető oldalanként egy-egy 11,6 colos kijelzőt alkalmazó szórakoztató rendszer, van hangvezérlés, méghozzá tanulékony, ugyanakkor bizonyos betanult kifejezéseket a rendszer aktiválása (Hé, Mercedes!) nélkül is megért és végrehajt a rendszer.

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 83

Mercedes-Benz G500

Terepalkalmasság

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 84

Mercedes-AMG G63

Nincs Mercedes-Benz G-osztály extrém terepképességek nélkül, és az új széria nem is okoz csalódást. Három zárható differenciálművével és felezőjével, valamint merev hátsó tengelyével (elöl független) bármilyen feladatot megold. Néhány meggyőző sarokszám: akár 45 fokos (100%) emelkedőn felmegy, feltéve, hogy alkalmas a felület; a minimális hasmagasság 241 mm; sárban vagy vízben 700 mm mélyen gázolhat; a maximális rézsűszög elérheti a 35 fokot (menet közben, nem óvatosan álldogálva); a terepszögek elölről hátulra haladva 31, 26 és 30 fokosak.

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 85

Mercedes-AMG G63

A központi kijelzőre hívható le az „átlátszó gépházfedél” funkció, amely 360 fokos kamera segítségével jeleníti meg a jármű előtti és alatti területet.

A szokásos közúti rendszerbeállítások (amelyek együtt módosítják a futómű, a motor, a sebességváltó, a kormánymű, és az ESP beállításait) mellett három, kifejezetten terepre szánt Dynamic Select üzemmód is rendelkezésre áll: ezek homokon, köves földúton és sziklán segítenek optimálisan előre jutni. A kormánymű elektromechanikus, elöl 354, hátul 345 mm-es féktárcsákat kapunk.

Offroad cockpit

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 86

Mercedes-Benz G500

Átrendezhető, konfigurálható, többmezős képernyő tájékoztatja a vezetőt, ha terepen közlekedik. Megjeleníthető rajta műhorizont, iránytű, a tengerszint feletti magasság, térképpozíció, az első kerék kormányszöge, a motor teljesítmény- és nyomatékadatai, az abroncsok nyomása és hőmérséklete, vagy a differenciálzárak státusza.

Biztonság és vezetőtámogatás

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 87

Mercedes-Benz G500

Először kínál olyan modern vezetőtámogató funkciókat a G-osztály, mint az aktív sávkövető kormányrásegítés, az egészségügyi vészhelyzetet felismerő, automatikus vészmegállító, vagy az útvonaltól (kanyartól, kereszteződéstől, stb.) függő sebesség-szabályozás. 

Hajtásláncok

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 88

Mercedes-AMG G63

A G 450d, a G 500 és az AMG G63 egyaránt 48V-os mild hibrid technológiát alkalmaz. Az első kettő háromhengeres, hathengeres blokkokat alkalmaz, az AMG a jól ismert 4.0 V8-as. A villanymotor mindhárom modellnél 15 kW, illetve 200 Nm extrával tud besegíteni a belső égésű erőforrásnak. A sebességváltó hagyományos nyomatékváltós automata, illetve (az AMG verziónál) duplakuplungos egység; mindkettő kilenc előremeneti fokozatot kínál.

A gyár most megerősítette, hogy már készül és érkezik a tisztán elektromos hajtáslánc, ám a bevezetés időpontját még hozzávetőlegesen sem közölték.

Látszólag nem változott, pedig vadonatúj a Mercedes G-osztály 89

Mercedes-AMG G63

A Mercedes-Benz G-osztály AMG kivitele különlegessége az aktív kanyarstabilizátoros, adaptív lengéscsillapítós, minden paraméterében állítható Active Ride Control futómű.