A Nissan európai eladásaiból már 2026-ra 40%-kal fognak részesedni a tisztán elektromos járművek, ehhez kapcsolódóan öt vadonatúj BEV modellt vezetnek be, köztük az új generációs Leafet, valamint a Juke és a Micra tisztán elektromos utódait A fennmaradó két villanyautóval a könnyű haszonjárművek szegmensében erősíti pozícióit a Nissan: az egyik az Interstar ( = Renault Master) elektromos verziója lesz, a másik a Renault első szoftver alapú haszonjárművének, a tavaly beharangozott FlexEVan furgonnak a Nissanosított változata.
Hat belső égésű motorral szerelt modell is jön, ám itt is nagyfokú (75%) lesz a villamosítás. Ehhez kapcsolódik, hogy érkezik a Nissan e-Power technológia harmadik generációja.
A járműveken túl a gyártásban is csökkenteni szeretné szénlábnyomát a Nissan. Ezért az elektromos modellek gyártására berendezkedő sunderlandi (Nagy-Britannia) gyárat akár 3 milliárd angol font (1400 milliárd Ft) beruházással alakítja át szénsemleges üzeműre.
A harmadik fontos újdonság, hogy Európában is bevezetik a Japánban már régóta elérhető V2G (autóból a hálózatba) technológiát, amely kétirányúsítja a váltóáramú töltést, azaz visszatáplálhatunk az elektromos hálózatba.
Képeinken a Nissan Hyper Punk és Nissan Hyper Adventure tanulmányautók láthatók.