A japán gyártó által tesztelt rendszer a Cognigy.AI segítségével működik, a rendszer magában foglalja a hangkapcsolaton és chaten keresztül is elérhető zökkenőmentes problémamegoldást, valamint a járműtulajdonosok proaktív elérését egy digitális asszisztens által. 

„A Cognigy.AI segítségével valódi hozzáadott értéket és még jobb szolgáltatásokat és termékeket tudunk nyújtani ügyfeleinknek. Ahhoz, hogy a csúcsidőszakokban tehermentesítsük ügyintézőinket, a Cognigy.AI-n alapuló intelligens önkiszolgálásra támaszkodunk hang- és chatbotok segítségével. Ez biztosítja, hogy ügyfeleink a nap minden órájában és a hét minden napján azonnali választ kapjanak a leggyakoribb kérdésekre” – avat be Peter-Pascal Meik, a Toyota németországi Innovációs és projektmenedzsere.

A Toyota Németországban a mesterségesintelligencia-alapú megoldásokat az ügyfélszolgálati tevékenység több területén bevetette már:

  • Hang- és chatrobotok, amelyek segítenek az ügyfeleknek a napi megkeresésekben, így kevesebb munkafelvevőre van szükség.
  • „E-Care” hangrobot, amely maga keresi, felhívja a járműtulajdonosokat, amikor a figyelmeztető lámpa megjelenik.

Az apróbb, átlagos ügyeket viszik a robotok, akik mindig felveszik a telefont. Így a várakozási idő csökkent, a munkatársak a komplikáltabb ügyfélproblémákra összpontosíthatnak, miközben egyetlen ügyféljelzés sem marad válasz nélkül.

Ügyfélszolgálatuk chaten vagy telefonon keresztül érhető el, természetes párbeszédbe vonva az ügyfeleket a virtuális ügynökkel. Ha az ügyfél inkább élő kollégával szeretne beszélni, vagy a probléma túl összetett, a virtuális ügynök átkapcsol és az összes információt átadja az élő személyzetnek.

Ennél is komolyabb az E-Care digitális asszisztens. A rendszer közvetlenül kapcsolódik az autó fedélzeti elektronikájához. A figyelmeztetések megjelenése esetén az ügyfelekkel telefonon keresztül felveszik a kapcsolatot, és a digitális ügynökön keresztül azonnal időpontot tudnak egyeztetni. Ezzel egyidejűleg a digitális ügynök tájékoztatja a márkakereskedést, megosztva az összes releváns műszaki és figyelmeztető adatot. 

Mivel eddig zökkenőmentes az integráció, nyilvánvaló, hogy ez a fejlődés útja, a robotok alkalmazása kiterjed majd egyéb területekre is, lehet a jövőben már alig találunk majd embert egy-egy autószalonban, a legtöbb problémánkra a gépek adják majd meg a választ.