Tavaly októberben zárult le egy 12 éves korszak a Volkswagen történetében, miután a wolfsburgiak abbahagyták városi kisautójuk, az Up gyártását. Ezzel azonban nem tűnt el végérvényesen a föld felszínéről a parányi, alig 3,5 méter hosszú ferdehátú, annak ugyanis egy átalakított, kifejezetten kezdő sofőröknek szánt változata bukkant fel.

A képre kattintva galéria nyílik:

Megér 8 milliót, hogy a gyerek ezen tanuljon vezetni? 1

Papíron háromkerekűnek számít a németországi Geparda jóvoltából készült kocsi, de gyakorlatilag négy kereke van – igaz, a hátsó kettő rendkívül közel van egymáshoz –, de hivatalosan az L5e kategóriába tartozik a modell. Bizonyos országokban így már 16 éves kortól vezethetik a friss, de belépő szintű jogosítvánnyal rendelkező sofőrök, Magyarországon azonban nem létezik ilyen vezetői engedély.

Bár hasonlít az adott modell igazi változatára, a mopedautók mellett a Svédországban elterjedt A-traktorokkal sem szabad összekeverni. Már csak azért sem lenne helyén való az összehasonlítás, mert amíg az A-traktorok csak 30 km/órával közlekedhetnek, a Geparda-féle Up technikailag 111 km/órás sebességre is képes. Való igaz, mint azt a szériamodellel szembeni különbség is mutatja, ez esetben is jelentősen visszafogták a teljesítményt: a háromhengeres, 1,0 literes motor mindössze 20 lóerős, míg gyári állapotában 59, illetve 74 lóerőt adott le.

Megér 8 milliót, hogy a gyerek ezen tanuljon vezetni? 15

Fotó: Geparda

Megér 8 milliót, hogy a gyerek ezen tanuljon vezetni? 16

Fotó: Geparda

Az ötfokozatú manuális sebességváltóval szerelt Geparda alig több mint 900 kilogrammot nyom, mégis elfér benne négy ember. Elölre tárcsa-, hátulra dobfékek kerültek, sőt, négy légzsákkal, blokkolásgátlóval (ABS), valamint menetstabilizátorral (ESP) dobták piacra. Az ára azonban igencsak borsos: újonnan 20 ezer euróért, azaz 7,9 millió forintért lehet hozzájutni, vagyis lóerőnként 395 ezer forintba kerül.

Arról, hogy miért jelentek meg ezek a különös, háromkerekű autók az utakon, ebben a cikkében írt a Vezess: