Tovább írja az Ioniq 5 N történetét a Hyundai: a 2024-es márkakupa-széria, a Hyundai N Festival hivatalos edzéshétvégéjén bemutatták az elektromos sportmodell versenyváltozatát.

Lefogyott, versenypályára megy a legerősebb Hyundai 1

A hajtáslánc, beleértve a komplett hardvert (két villanymotor, akkumulátor és töltőrendszer, inverter) és a szoftvert (teljesítmény-elektronikai csomag), megegyezik a közúti modellével. Ez 166 kW-os (226 LE) első és 282 kW-os (383 LE) hátsó villanymotort, 84,0 kWh-os akkumulátort és kétlépcsős szilícium-karbid invertert jelent. A töltő a 400 és 800 V-os rendszereket egyaránt támogatja, akár 350 kW teljesítménnyel tud tölteni, és – megfelelő körülmények esetén – 18 perc alatt tölti fel 10-ről 80%-ra az akkut.

Lefogyott, versenypályára megy a legerősebb Hyundai 33

Balra a szintén vadonatúj Avante (Elantra) N1 Cup versenyautó

Ezzel véget is érnek a hasonlóságok: újak a burkolóelemek és aerodinamikai kiegészítők, módosították a futóművet, a belső teret kibelezték és megerősítették.

Kiszélesítették a kerékíveket, előtte és mögötte légterelő elemeket helyeztek el. Az első lökhárító alá méretes splittert szereltek, de maga a lökhárító, illetve a fényszórók közötti panel is módosult. Hátul funkcionális diffúzor és a szélvédőn keresztül kivezetett (és egyébként a hátfallal együtt felnyíló), méretes szárny rajzolja át a képet.

Lefogyott, versenypályára megy a legerősebb Hyundai 34

A futóművet szélesebb nyomtávval, húzó- és nyomásirányban állítható lengéscsillapítókkal módosították. A szabad hasmagasság és a kerékdőlés állítható. A 18 colos kovácsolt keréktárcsákra a prototípus esetében Kumho slick abroncsokat szereltek, de az eN1 géposztály – ami a hivatásos versenyzők számára fenntartott N1 géposztály vadonatúj, elektromos átirata – szabad kezet ad az abroncsválasztásban a csapatoknak. Szintén átprogramozhatják az NAS+ aktív hanggenerátort a csapatok, így minden elektromos versenyautó egyedi hangzást produkálhat a futamok során.

Lefogyott, versenypályára megy a legerősebb Hyundai 35

Habár a motorteljesítmény nem változott, a belső tér kibelezése (jóformán nem maradt bent más, mint egy versenykormány és egy kagylóülés), az üvegszál-erősítésű gépházfedél, a polikarbonát oldalsó és hátsó ablakok, valamint egy sor további tömegcsökkentő megoldás jóvoltából a Hyundai IONIQ 5 N eN1 Cup versenyautó mindössze 1970 kilót nyom, ami mintegy 340 kilogrammal – több mint egyharmad tonnával! – könnyebb az utcai modellnél.

Lefogyott, versenypályára megy a legerősebb Hyundai 36

A módosítások sorát a kötelező biztonsági berendezések zárják. Így például a fedélzeti tűzoltóberendezést kifejezetten elektromosjármű-tüzekhez tervezték, az akkumulátor töltőcsatlakozóját pedig a beltérben helyezték el – a fenti képen látható, hogy a csomagtérajtót felnyitva tölthető a kocsi.

A Hyundai még 2024-ben felveszi az eN1 géposztályt az N Festival programjába, így a tavalyi szezon végén bemutatott, élesben idén debütáló Avante (Elantra) N1 mellett hamarosan az Ioniq 5 N eN1 Cup Car is részt vesz a versengésben.

a videó a hirdetés után indul