A következő hetekben megkezdődhet az új generációs elektromos Renault Twingo olcsóbb verziójának a fejlesztése, írta bennfentes információkra hivatkozva az Automotive News Europe. A modell már 2026-ban piacra kerülhet, hogy a márka versenyképes alternatívát tudjon kínálni az alacsony árfekvésű kínai villanyautókkal szemben.

A Renault-csoport újonnan létrehozott elektromos és szoftverfejlesztéssel foglalkozó leányvállalata, az Ampere tavaly novemberben mutatott be egy koncepciójárművet (képeinken), amely az új Renault Twingót előlegezte meg.

Német–francia együttműködésből születhet olcsó villanyautó 1

Ebben a hírben egyébként nem is a portfólió megfizethető villanyautóval történő bővítése a legérdekesebb, hiszen már évek óta ez az európai autóipar Szent Grálja, hanem a fejlesztés rendkívül szűkre szabott időtartama. A klasszikus autógyártók átlagosan öt év alatt fejlesztenek ki egy-egy új típust, ám az elektromos járművek piaca ennél jóval gyorsabb tempót követel meg, ezért a Renault gőzerővel igyekszik igazodni: a Mégane E-Tech négy, az R5 E-Tech pedig mindössze három év alatt készült el. A kínai autógyártók körében egyre általánosabb a két és fél éves fejlesztési ciklus.

A Twingo esetében az alkatrészek számának csökkentésével, a specifikus komponensek általánosan alkalmazható darabokkal történő kiváltásával, valamint a beszállítóknál már létező elemek felhasználásával igyekszik lerövidíteni a fejlesztés időtartamát a Renault – erről a vállalat technológiai igazgatója számolt be márciusban a francia sajtónak. A tervek szerint az új generációs Twingo az R5 rövidített platformjára épül majd, és úgy tudni, a Renault szlovéniai gyárában fog majd készülni, ugyanott, ahol a jelenlegi típus.

Német–francia együttműködésből születhet olcsó villanyautó 9

Ami a Volkswagennel való esetleges együttműködést illeti, az tovább csökkenthetné a költségeket. A Volkswagen saját erejéből valamikor 2027 táján tudná piacra dobni saját olcsó villanyautóját; egy esetleges együttműködéssel felgyorsíthatnák ezt a folyamatot.

Ugyanakkor a Renault vezetése már februárban egyértelművé tette, hogy mindenképpen megépítik az autót – akár egyedül, akár a Volkswagennel, vagy egy harmadik partnerrel. „Mindenre nyitottak vagyunk. Rendelkezünk a gyártókapacitással, megvan a platform, meg tudjuk csinálni.” – nyilatkozta a Genfi Autószalonon Luca De Meo, a cégcsoport elnöke.