Három bennfentes forrás is megerősítette a Reuter hírügynökségnek, hogy a Teslánál lekerült az asztalról az olcsó tömegautó terve. Az ehhez fejlesztett platformot nem dobják el: erre robottaxikat fognak fejleszteni.
Musk még 2006-ban fogalmazta meg a Tesla programját: először drága autókat gyártani a tehetős vevők részére, majd innen meghódítani a megfizethető autók piacát. Még a közelmúltban is terítéken volt a projekt, idén januárban befektetőknek tartott beszédében jelentette ki, hogy másfél éven belül megkezdik egy olcsó modell gyártását.
A mostani bejelentés hírére 1,6 százalékkal esett a Tesla részvények piaci értéke, pedig Elon Musk a szokásos stílusában cáfolta a híreket: „A Reuters hazudik” – posztolta az X-en (Twitteren), és megtagadta a válaszadást a hírügynökség által feltett kérdésekre.
Az eredeti tervek szerint a Tesla Model 2 (nem hivatalos elnevezés) jó 40 százalékkal olcsóbb lett volna a Model 3-nál.
A belső informátorok szerint Elon Musk már februárban kijelölte a fejlesztés új útját: a Model 2-ből csak robottaxikat fognak építeni, várhatóan jóval kevesebb darabszámban, mint amire eredetileg készültek volna. A beszállítókat ugyanakkor csak márciusban tájékoztatták a változásról.
Noha az olcsó Tesla törlésének oka egyérteműen a hiperalacsony árazású kínai villanyautók megjelenése, néhány évvel ezelőtt még lett volna értelme útjára indítani a projektet. Ehelyett a Tesla minden erőforrását a Cbyertruck fejlesztésére fordította. Ahogy a közelmúltban maga Musk fogalmazott: „Megástuk a saját sírunkat a Cybertruckkal.”
Más, különösen költséges projektek is elvonták Musk figyelmét az olcsó Teslától, a Space X űrhajózási programtól kezdve a Neuralink agyszámítógépen át a Twitterig (ma már X), amely különösen megszenvedte, hogy Musk átvette felette az irányítást.
Musk eredetileg évi 20 millió autó gyártását vízionálta 2030-ra – összehasonlításként: ez kb. annyi, mint amennyit a Toyota-csoport és a Volkswagen-csoport EGYÜTT elad egy év alatt.