1,2 literes, soros háromhengeres turbómotort szerel városi autójába a Citroën, méghozzá rögtön kétféle kivitelben. Lesz szimpla benzines változat, hatfokozatú kézi váltóval, és lesz 48V-os hibrid, amelynél hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltóba integrált villanymotor egészíti ki a fent említett benzines erőforrást.
Mindkét opció megegyezik a Stellantis csoport számtalan márkájának több típusa által is alkalmazott egységgel. A különbség, hogy a Citroën egyelőre csak 100 lóerős kivitelben kapja meg a másutt 136 lóerővel is elérhető, villamosított erőforrást; ez később alighanem változni fog. Először a benzinmotor, később a hibrid érkezik, de mindkettő még idén elérhető lesz.
Amiben a Citroën C3 kitűnik konszerntársai közül, az a progresszív hidraulikus bakok alkalmazása, ami elvileg különösen kényelmessé teszi a modell rugózását. Ehhez extra vastag párnázatú, speciális vázszerkezetű ülések társulnak.
A C3 az egyik legkisebb modell a Stellantis városi crossovereinek portfoliójában: a 4,01 méteres karosszéria jó manőverezhetőséget biztosít, cserébe a csomagtartó csak 310 literes.
Már nem újdonság, hogy a C3 hagyományos műszeregység nélkül tájékoztatja a vezetőt: az információk a szélvédő alatti sávon jelennek meg. Ehhez a szokásosnál kisebb kormánykerék társul.
A multimédiás funkciókat 10,25 colos érintőképernyő vagy a felhasználó mobiltelefonja szolgálja ki.
A tisztán villanymotoros C3-asról alább olvashatsz: