Szélesebb felhasználói réteg számára válik elérhetővé a megosztott bringázás lehetősége a Bubi 3.0-val, ami a tervek szerint modern, elektromos rásegítésű bicikliket is tartalmazó flottával és külvárosi lefedettséggel érkezik 2026-ban.

A BKK már hónapokkal ezelőtt elkezdte a Bubi 3.0 létrejöttéhez szükséges előkészítő munkákat. A társaság rövidesen piaci konzultációt indít, hogy a nemzetközi gyakorlatok megismerése után a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást választhassa ki az ősszel induló közbeszerzésen.

Olyan közbeszerzés kiírása a cél, amely lehetővé teszi, hogy a rendszer a jövőben is rugalmasan bővíthető legyen. A BKK számára fontos, hogy folyamatosan felmérje az igényeket – egy frissen elindított online kérdőívvel jelenleg azt vizsgálja, hogy mennyire elégedettek a budapestiek a Bubival.

A Bubi 3.0 legalább 4500 kerékpárt jelentő flottával és külvárosi lefedettséggel érkezik 2026 januárjában. Ráadásul nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is az eszközpark részét képezik majd. Ezek természetesen drágábbak lesznek a hagyományos kerékpároknál.

A Bubi 3.0-val a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópont – Örs Vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-Városkapu, a József Attila lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy Őrmező – is elérhetővé válik, úgy, hogy a belsőbb helyszíneken is megmarad a kapacitás.

A BKK legutóbbi, tavalyi évre vonatkozó összegzéséből kiderült, hogy 2023-ban a Budapesten közlekedők több mint 3,4 millió alkalommal használták a közbringa-szolgáltatást, mely során összesen közel 7 millió kilométernyi utat tettek meg.