A szilárdtest-akkumulátorok hosszabb élettartamot, gyorsabb tölthetőséget és fokozott biztonságot ígérnek, ám nyersanyagigényük, problémás gyárthatóságuk és ebből adódó magas áruk miatt eddig senki nem alkalmazta azokat gyártásban.
A kínaiaknak úgy tűnik, sikerült áttörést elérniük (vagy megfinanszírozniuk a veszteségeket), mert néhány héten belül már a második helyi autógyártó jelenti be, hogy készen állnak a szilárd elektrolitos akkumulátortechnológia piaci alkalmazására.
A GAC vállalat Aion márkájának Hyper almárkáját érte a megtiszteltetés, és bár nem tudjuk, milyen modellbe építik majd be az új technológiát, az eddigi típusaikat elnézve látványos darab lesz.
A Hyper GT (nyitóképünkön) egy sportos karakterű luxusszedán, amely hátul hagyományos, elöl viszont Lambo-ajtókat kapott; az Aion Hyper HT a Tesla Model X szégyentelen másolata; az Aion Hyper SSR pedig egy szépséges gran turismo.
A BYD után a második legnagyobb kínai autógyártónak számító GAC új generációs akkumulátora különösen jó, 400 Wh/kg fajlagos kapacitással rendelkezik.