A szilárdtest-akkumulátorok hosszabb élettartamot, gyorsabb tölthetőséget és fokozott biztonságot ígérnek, ám nyersanyagigényük, problémás gyárthatóságuk és ebből adódó magas áruk miatt eddig senki nem alkalmazta azokat gyártásban.

Jönnek az 1000 km hatótávolságú kínai villanyautók 1

A kínaiaknak úgy tűnik, sikerült áttörést elérniük (vagy megfinanszírozniuk a veszteségeket), mert néhány héten belül már a második helyi autógyártó jelenti be, hogy készen állnak a szilárd elektrolitos akkumulátortechnológia piaci alkalmazására.

A GAC vállalat Aion márkájának Hyper almárkáját érte a megtiszteltetés, és bár nem tudjuk, milyen modellbe építik majd be az új technológiát, az eddigi típusaikat elnézve látványos darab lesz.

Jönnek az 1000 km hatótávolságú kínai villanyautók 13

Aion Hyper SSR

A Hyper GT (nyitóképünkön) egy sportos karakterű luxusszedán, amely hátul hagyományos, elöl viszont Lambo-ajtókat kapott; az Aion Hyper HT a Tesla Model X szégyentelen másolata; az Aion Hyper SSR pedig egy szépséges gran turismo.

A BYD után a második legnagyobb kínai autógyártónak számító GAC új generációs akkumulátora különösen jó, 400 Wh/kg fajlagos kapacitással rendelkezik.

Jönnek az 1000 km hatótávolságú kínai villanyautók 14

Aion Hyper SSR