A Fiat 850 mechanikai alapjaira 1965-ben készült el a Fiat-Abarth OT 1300 versenyautó, amely az ezt követő négy évben számos jelentős sportsikert ért el, ikonikussá viszont nem ezért, hanem a pilótához friss levegőt szállító periszkópja miatt vált.

Fiatként támad fel az Alfa sportautója 1

Ennek a közel hatvanéves, innovatív prototípusnak a hangulatát adja most vissza az Abarth Classiche 1300 OT, a Stellantis-csoport márkatörténelemmel foglalkozó Heritage részlegének legújabb alkotása.

A műszaki alapok egy másik, hasonlóan múltidéző modelltől, a 2009-ben felvázolt, majd 2021-ben megvalósított Abarth Classiche 1000 SP-től származnak. Az az 1966-os Fiat Abarth 1000 SP-t keltette életre, méghozzá az Alfa Romeo 4C műszaki alapjait felhasználva – a mostani Abarth Classiche 1300 OT öt példányának vásárlója tehát, ha áttételesen is, de egy vadonatúj Alfa Romeo 4C-hez juthat majd hozzá, ami önmagában is vonzó lehetőség volna, hiszen azt a modellt 2020-ban beszüntették.

Fiatként támad fel az Alfa sportautója 25

Az Abarth Classiche 1300 OT egyelőre csak számítógépes grafikán, illetve méretarányos makett formájában létezik.

A szénszálas karosszériába bújtatott Abarth Classiche 1300 OT ugyanúgy mindössze öt példányban rendelhető, mint az Abarth Classiche 1000 SP. A nemes utód belső terének átszellőztetéséről a már említett periszkóp, a motor temperálásában a plexi hátsó ablakba vágott rések, valamint az Abarth felirattal ellátott hátsó rács is szerephez jut.

A műszaki adatok nem ismertek, de vélhetően sztenderd Alfa 4C-mechanikával számolhatunk: ez egy 240 lóerős, 1,75 literes, soros négyhengeres turbómotort, mélyen ülő szénszálas monocoque vázszerkezetet, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul MacPherson rugóstagos felfüggesztést jelent.

Fiatként támad fel az Alfa sportautója 26