Tavaly ősszel Szörényi Andris már megszeretgette a Honda újrahasznosított műanyagból épített villanyautócskáját, most további részleteket tudtunk meg a városi apróságról.
A parányi autó a körforgásos gazdaságban rejlő lehetőségeket igyekszik minél jobban kiaknázni. Vegyük például az akrilgyantát, amely ellenáll az időjárás hatásainak, sima felület alakítható ki vele, és miközben önmagában átlátszó, remekül színezhető – ezért is gyártanak belőle régóta lámpabúrákat.
Ugyanakkor az újrahasznosítás terén eddig nem remekelt az anyag, törékenysége miatt pedig nem igazán lehetett karosszériapanelek gyártására használni.
A Honda és a Mitsubishi Chemical Corporation azonban együtt kidolgozott egy olyan eljárást, amivel a használt lámpabúrákból ütésálló, jól formálható anyag állítható elő. Az eljárás járulékos előnye, hogy az akrilgyanta anyagában színezhető, így megspórolható a fényezéssel járó energiafelhasználás és CO2-kibocsátás.
Az anyag speciális adalékolásával márványszerű hatás is elérhető (úgy, hogy eltérő olvadási pontú színezőanyagokat kevertek az akrilgyantába), illetve fluoreszkáló karosszériaelemek is gyárthatók, ami új lehetőségeket teremt a dizájn terén.
Szintén az akrilgyanta átlátszó voltát használja ki a hátfal: a panel mögött elhelyezett LED-kijelzők egyszerre helyettesítik a helyzetjelző és irányjelző lámpákat, valamint tájékoztató felületként is szolgálnak, legyen szó a töltési folyamatról vagy bármely egyéb forgalmi vagy személyes információról.