Két évvel a bevezetése után átdolgozta az F-150 Lightning elektromos pick-upot a Ford. A fejlesztések elsősorban új, illetve tökéletesített elektronikus funkciókat hoznak: az autó mostantól megjeleníti a műszerfalon a töltés pillanatnyi sebességét, szélesebb körben elérhető számos, vontatást támogató szolgáltatás, a központi zár a vezető távozásakor automatikusan reteszel, és bizonyos felszereltségi szinteken megjelent a Blue Cruise önvezető funkció.
Ezek részben nem forradalmi, részben piacfüggő változások, van azonban egy olyan fejlesztés, ami idővel az összes többi elektromos Fordnak is jelentősen csökkentheti az energiafelhasználását, és javíthatja az utazási komfortját.
A párabefecskendezéses hőszivattyú (Vapor Injection Heat Pump) szélsőségesen hideg vagy meleg időben segít visszafogni az energiafogyasztást. A technológia részletes leírásával még adós a Ford, de alapvetően egy hatásfokjavító megoldásról van szó, ami így még inkább tehermentesíti az akkumulátorról működő fűtő-, illetve hűtőrendszereket – magyarul kemény télen kisebb mértékben csökken a hatótávolság. A megtakarítás pontos mértékét sem közölték.
A Ford Európában nem forgalmazza ugyan az F-150 Lightning modellt, más elektromos modelljei azonban vannak, így remélhetjük, hogy idővel azokba is bekerül az energiamegtakarítást eredményező fejlesztés.