A tavaly megújult Porsche Cayenne modellcsaládhoz utolsóként csatlakozik a GTS modellverzió, amely az Európában egyébként már nem forgalmazott Turbo GT modellváltozat futóművét 500 lóerőre növelt teljesítményű V8-as erőforrással társítja.
Az előbbi 10 mm-es ültetést, alapáras adaptív légrugózást, PASM aktív futómű-szabályozást, PTV+ nyomatékvektor-szabályozást, valamint kifejezetten közúti használatra hangolt menetdinamikai és stabilitásszabályozó rendszereket jelent. A negatív kerékdőlést 0,58 fokkal megnövelték, ami tovább javítja a kanyarvételi képességeket.
A 4.0 V8 ikerturbós motor felhergelt változata, a korábbi 460 helyett 500 lóerő áll a vezető rendelkezésére, a legnagyobb forgatónyomaték 620 helyett 660 Nm. Szintén a Turbo GT hagyatéka a vízhűtéses osztómű, ami nagy igénybevétel (vontatás, hegymenet, versenypálya-használat) esetén tartósan egyenletes terhelhetőséget biztosít.
A nyolcfokozatú Tiptronic S váltó Sport és Sport+ üzemmódban gyorsabban reagál, és rövidebb idő alatt kapcsol. A Gran Turismo Sport (ezt jelenti a GTS) 4,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 275 km/óra.
A Cayenne GTS fekete feliratokat, megnövelt első légbeömlőnyílásokat, sötét tónusú első és hátsó lámpatesteket, valamint piros féknyergeket kapott. Fényes fekete ellenben minden kiegészítő optikai és aerodinamikai elem, a kerékívtoldatoktól kezdve a küszöbökön át az ablakszegélyekig. A kipufogóvégcsövek ellenben a korábbi fekete helyett bronzszínűek, az RS Spyder ihletésű, 21 colos keréktárcsák pedig sötétszürkék.
Az utastérben fűthető GT sportkormány, Race-Tex technikai kárpitozás, szintetikus nyersbőr-szövet tetőkárpit, könyöklők és ülésbetétek teremtenek sportos hangulatot. Az ülések oldalpárnázata még hangsúlyosabb.
A GTS a fentieken túl a Cayenne család tavalyi ráncfelvarrásával megjelent elemekből építkezik: ívelt digitális műszeregység, opciós utasoldali kijelző, nagy felbontású mátrix LED-fényszórók, Bose audiorendszer és környezeti hangulatvilágítás teszi élvezetesebbé az utazást.
A Cayenne GTS Coupé alapfelszerelésként kínál fix panoráma-napfénytetőt és automatikusan felemelkedő hátsó légterelőt, opcióként pedig középen kivezetett sportkipufogót, könnyített tetőlemezt, szénszálas hátsó diffúzort, valamint a tömegcsökkentés érdekében vékonyabb hő- és hangszigetelést kínáló sportcsomaggal is megrendelhető. A további könnyítésekkel együtt akár 25 kilogramm faragható le a Cayenne GTS Coupé tömegéből.
A Cayenne GTS modellek már rendelhetők, a kiszállítások idén nyáron kezdődnek.