Az Opelek közül elsőként alkalmazza azt az STLA Medium padlólemezt a vadonatúj Grandland, amelyre a Peugeot 3008 / 5008 modellpáros is épül. Ma már tudjuk, hogy ez akár hibrid és plug-in hibrid hajtásláncok befogadására is alkalmas, és ilyenek az Opelben is elérhetők lesznek, de csupán a PHEV 85 kilométeres hatótávolságát árulta el a cég.
Az elektromos hajtásláncról egy fokkal több információnk van. A Grandland 98 kWh kapacitású akkumulátorral, 700 kilométer körüli WLTP-hatótávolsággal, 26 perces gyorstöltési ciklussal kezdi pályafutását. Az energiafelhasználást többek között hőszivattyú csökkenti. A motorteljesítményről egyelőre nem ejt szót az Opel, de a fent említett Peugeot modellekből tudjuk, hogy a nagy akkuhoz két villanymotoros, összkerékhajtású hajtáslánc társul, 240 kW (320 LE) összteljesítménnyel.
A modell elődjénél 173 mm-rel hosszabb, 64 mm-rel szélesebb és 19 mm-rel magasabb, jelentősen megnőtt tehát – a 4650 x 1905 x 1660 mm-es befoglalóméretek ügyesen a Peugeot 3008 és 5008 közé pozicionálják az Opelt, enyhítve a konszernen belüli versengés kockázatát.
Az Opel Grandland új magaslatokba emeli az Opel Vizort, azaz az orr-részt: egyrészt világít a beleillesztett Opel-villám, másrészt oldalanként 25 600 pixelből álló adaptív, nagy felbontású mátrix LED-fényszórókat alkalmaztak, amelyek a fénycsóva pontosabb szabályozása mellett látványos, grafikus fénykarakter rajzolását is lehetővé teszi – ezt jövőbeli lehetőségként említi az Opel.
Hátra is jutott a fényvarázslatból: az Opel feliratot a lámpatesteket összekötő sávba mélyítették, és megvilágították – ezt vélhetően a jövőben a többi Opel is átveszi majd.
A 2784 mm-es tengelytáv és az akár 20 colos keréktárcsák impozáns kiállást és bőséges helykínálatot ígérnek. A csomagtartó a hátsó ülések 40:20:40 arányú osztásával 1641 literig bővíthető. Hátul ezzel együtt is 20 mm-rel nagyobb a lábtér, mint az elődmodellben. Az utastéri tárolási lehetőségek csúcsát egy áttetsző oldalfalú rekesz jelenti, ebben, valamint a szokásos zsebekben és polcokon összesen 35 liternyi cókmókot helyezhetünk el.
Az utastér hangsúlyos eleme a vezető felé forduló, 16 colos (!) központi érintőképernyő, amelyhez széles formátumú, digitális műszeregység és head-up kijelző társul. Az ezeken megjelenő információk mennyisége minimalizálható egy kifejezetten erre szolgáló üzemmód (Pure) aktiválásával. A leggyakrabban használt fedélzeti funkciók dedikált, fizikai kapcsolókat kaptak.
Az Opel büszkesége a gerincbarát ülés, így nem csoda, hogy a Grandlandba is kerülhetnek AGR ülések, amelyek újdonságként elektromosan szabályozható oldalsó párnázatot kaptak, illetve a vezető oldalára szellőztetett, masszírozós kivitelben kerülnek. További újdonság az az Intelli-Seat funkció, amely egy pontosan elhelyezett rés jóvoltából nem nyomja a farokcsontot, így hosszú úton is komfortos marad az ülés, amelynek kárpitozása nem mellékesen 100%-ban újrahasznosított anyagokból készül.
A futóművet adaptív lengéscsillapítókkal szerelik, amelyek a hirtelen, nagy amplitúdójú ütésekre lágyan reagálnak, de a sima aszfalt finom egyenetlenségi nem hozzák mozgásba, így kényelmes tempónál komfortosan, sportosan hajtva feszesen reagál.
A vezetőtámogató funkciók köre néhány félautonóm szolgáltatást is magában foglal, így a vezető utasítására magától vált sávot, és alkalmazkodik a sebességkorlátozáshoz az autó.
A piaci bevezetés részleteiről és ütemezéséről egyelőre nincsenek hírek.