Bemutatta második plug-in hibrid modelljét a Lamborghini. Míg azonban a Revuelto egy minden porcikájában vadonatúj típus volt, a mostani a létező Urus S átdolgozása. Maga a benzinmotor a jól ismert 4,0 literes, V8-as egység, amit itt 620 lóerőre hangoltak, maximális forgatónyomatéka 800 Nm. Ehhez jön egy 141 kW-os (192 LE), 483 Nm-es villanymotor, amelyet a nyolcfokozatú automata sebességváltóba építettek be.
Az elektromos energiát a csomagtér padlója és az elektronikus vezérlésű hátsó differenciálmű közé beillesztett, 25,9 kWh kapacitású Li-Ion akkucsomag biztosítja – ez minden bizonnyal ugyanaz az egység, amit az Audi Q7 és Q8 modellek szintén most megújult plug-in hibrid verzióiba is beépítenek.
A villanymotor elsődleges feladata, hogy besegítsen a turbómotornak, de önmagában is képes dolgozni, legfeljebb 135 km/óra sebességig, akár 60 kilométeren át.
Az Urus SE elektromos hajtásláncával együtt érkező újdonság a hosszanti nyomatékvektor-szabályozási rendszer, amely elektro-hidraulikus, többtárcsás tengelykapcsolója segítségével fokozatmentesen osztja el az első és hátsó tengelyek között a hajtóerőt. Ezen túlmenően a hátsó tengelyre elektronikus részlegesen önzáró differenciálmű került, amely a speciális vezérlés jóvoltából képes haladéktalanul túlkormányzottá tenni az autót.
A rendszerteljesítmény tehát 800 lóerő és 950 Nm, és bár az akkumulátor, a villanymotor és a vezérlés miatt jelentős lehet az extra tömeg (a Lamborghini nem említi az értékét), a tömeg/teljesítmény arány mégis jobb, mint az Urus S esetében (3,13 vs 3,3 kg/LE.)
Az Urus SE ennek eredményeként 3,5 helyett 3,4 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, míg 0-200 km/óra között 11,2 másodpercre van szüksége, 1,3-mal kevesebbre, mint az Urus S-nek. A végsebesség 305 helyett 312 km/óra – egy szó, mint száz, az új PHEV modell a leggyorsabb Urus (de nem a legfürgébb, mert az Urus Performante 3,3 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára.)
Az új hajtáslánchoz új formai jegyek is társulnak: a gépházfedél „lebegő” kialakítást kapott, friss rajzolatúak a mátrix LED fényszórók, módosult a hűtőmaszk és a lökhárító.
Hátul teljesen új a csomagtérajtó, módosultak a lámpatestek, valamint új a diffúzor, ami az átrajzolt szárnnyal együtt harmadával (+35%) növeli a leszorítóerőt. Az áramlástani jellemzőket a fenéklemez alsó részén kialakított légkivezető nyílások és áttervezett légcsatornák javítják. Mindez nem csak áramvonalassá teszi az autót: a fékekhez 30 százalékkal több hűtőlevegő jut, mint eddig.
Az utastérben immár 12,3 colos érintőképernyő, rajta vadonatúj kezelőfelület várja az utasokat – utóbbi a Revueltóhoz hasonló grafikát alkalmaz. A szellőzőrácsok is megújultak, akárcsak a műszerfalpanel és az ülések. A kesztyűtartót mechanikus gomb nyitja, tudatos ellenpontjaként a rengeteg digitális megoldásnak. A műszeregység szintén 12,3 colos, tisztán digitális.
A kerékméret akár 23 colig elmehet, színből több mint száz árnyalat áll rendelkezésre.
A szokásos, hat üzemmód mellé a hibrid hajtáslánc négyféle üzemmódja társul, így bőven van választási lehetősége a pilótának. A légrugók a beállításoktól függően, 60 mm-es tartományban szabályozzák a hasmagasságot. A kanyarstabilizátorok aktívak, az 48V-os elektromos rendszer révén versenypályán és terepen egyaránt optimálisan haladhatunk.
HA videón is megnéznéd az Urus SE-t, kattints ide!