Most nyert értelmet, hogy a Mercedes a közelmúltban, az indokoltnál jóval korábban lecserélte a G-osztályt. Az új konstrukció tette ugyanis lehetővé, hogy most bemutassák a széria első tisztán elektromos változatát, amelynek pontos nevét nem ismerjük: a gyártó csak úgy beszél róla, hogy „Mercedes-Benz G 580 EQ technológiával”, de ez nem valami frappáns, ezen a néven biztosan kevesen fogják keresni a márkakereskedésekben.
Ha megjelenése ódivatú is, hajtásból a lehető legkifinomultabbat kapta a villamosított G-osztály. Mind a négy kerekét külön villanymotor hajtja. Ezek teljesen azonosak, a rendszerteljesítmény 432 kW, azaz 588 lóerő, a kombinált nyomatéki csúcs 1164 Nm. A bő 3 tonna menetkész tömegű autó így 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét 180 km/órában maximálták.
A négy villanymotor részben a tökéletes terepalkalmasság záloga lehet, hiszen kerekenként szabályozható a nyomaték mértéke, azaz minden viszonylatban (elöl, hátul, középen) szimulálható a differenciálzár.
Az is igaz viszont, hogy a hajtásnak nemcsak a mértéke, de az iránya is kerekenként változtatható. Így az elektromos Geländewagen akár helyben képes megfordulni. Ezt egyszerre legfeljebb kétszer hajlandó elvégezni a rendszer, a 720 fokos forduló után kikapcsol a funkció, hogy védje a szerkezetet.
Ennek egy kevésbé extrém verziója a hagyományos kormányozásba segít be, leszűkítve (de nem nullázva) a fordulókör sugarát. Ez szintén csak laza talajon engedélyezett, és legfeljebb 25 km/óráig vehető igénybe.
Van felező (természetesen kerekenként, és konkrétan 2:1 áttétellel), valamint háromfokozatú kúszófunkció is, amely utóbbiak a felező kapcsolásakor automatikusan aktiválódnak. Ilyenkor a végsebesség 85 km/óra.
A terepalkalmasság amúgy szerkezetileg is erőssége az újoncnak. Egyrészt, mert továbbra is (módosított) létravázat és (új tervezésű) merev hátsó hidat alkalmaz. Másrészt, mert a hatalmas akkucsomagból fakadó, mély tömegközéppont tőkesúlyként stabilizálja: felszíntől függően akár 100%-os (45°) emelkedőkön is boldogul, legnagyobb rézsűszöge (oldaldőlése) 35°.
A tengelyek közötti szabad hasmagasság 250 mm, a terepszögek elölről hátrafelé haladva 32 / 20,3 / 30,7 fokosak. A gázlómélység 850 mm, ami pontosan 150 mm-rel jobb, mint amit a belső égésű motorral szerelt motorváltozat tud.
Hogy ezektől megkülönböztessék, a tervezők magasabbra húzták a motorházfedelet, a hátsó kerékíveken légfüggönyt alakítottak ki. Opciós a hűtőmaszkot helyettesítő, fényes fekete panel, valamint a pótkerék helyére szerelhető doboz, amely egyébként a töltőkábel tárolására szolgál.
Elektronikus szolgáltatásokban nincs hiány, ott a fedélzeten a szokásos MBUX infotainment-rendszer, kérhető kulcs nélküli nyitás és indítás, fűthető pohártartók, valamint az első tengely környékét kamerával megjelenítő „átlátszó motorházfedél” funkció. Opciós az off-road terepmenü.
Motorhang nincs, viszont vannak egyedi hangkarakterek, illetve az AMG modellek üvöltését szimuláló G-Roar funkció.
A bevezetéskor elérhető Edition One kiadást bőségesen felszerelték extrákkal, amit a vételár is érzékeltet: míg az alapverzió 142 ezer eurónál (kb. 57 millió Ft) indul, a limitált széria majdnem 50 ezer euróval, 20 millió forinttal drágább.
A nettó 116 kWh kapacitású akkumulátort a 4 mm falvastagságú elemekből felépülő létravázba integrálták, az akkuház ütésnek és nedvességnek ellenálló, csavarodásmentes szerkezet. A hatótávolság 473 kilométer, tölteni akár 200 kW-tal lehet az autót. A regeneratív fékrendszer három fokozatban állítható, illetve ki is kapcsolható.
Az akkumulátor és a hajtáslánc védelméről egy 26 mm vastag, karbon kompozitot is tartalmazó, mindössze 57 kilós panel gondoskodik; ezen egy külön 1 mm vastag réteg véd a kőfelverődések ellen.
Kattints ide, ha megnéznéd az elektromos G-Mercedest bemutató gyári videókat.