Elkészült a tavaly megújult Tesla Model 3 eddigi legerősebb változata. A Model 3 Performance teljesítménye a sajtóban megjelent információk szerint 510 lóerő, a gyártó 460 lóerőt tüntet fel.
Az előbbi alighanem a rövid időre elérhető csúcsteljesítmény lehet, amit minden bizonnyal a kapcsolható Track (versenypálya) üzemmódban ér el az autó, míg a mindennapi közlekedésben az utóbbival számolhatunk.
Az új csúcsmodell álló helyzetből 3,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 262 km/óra.
A töltési adatok (akár 250 kW töltési teljesítmény, akár 228 km-re elegendő energia 15 perc alatt) alapján az autó ugyanazt az akkumulátort kapta, mint a Long Range verzió.
A nagyobb motorteljesítmény és a marginálisan magasabb menetkész tömeg (1826 helyett 1851 kg) miatt azonban hatótávolsága jelentősen elmaradt attól: 629 helyett 528 kilométer (–16%) a szabványos maximum.
A nyers erő mellett más trükkök is vannak a Performance modell tarsolyában.
Módosított rugók és perselyek, most először adaptív lengéscsillapítók, valamint speciális, 20 colos keréktárcsák mellett nagyobb, állítólag a versenypálya-igénybevételt is bíró fékek segítenek az extra teljesítmény megzabolázásában.
Utóbbiak pontosabb pedálérzettel és hatékonyabb hűtéssel szolgálnak.
Módosult az orr kialakítása, extra aerodinamikai elemeket helyeztek el, hátul karbon légterelő termel tényleges leszorítóerőt, ha hihetünk a gyárnak.
Szintén szénszálas idomok díszítik a belső teret, ahol a legfontosabb funkcionális adalék a határozottabb megtámasztást adó, szellőztetett sportülés.