A tavaly ilyenkor megismert bZ Sport Cross és bZ FlexSpace tanulmányautók jóformán változtatás nélkül jutottak el a sorozatgyártásig: az előbbi bZ3C néven, az utóbbi bZ3X-ként kerülhet gyártásba valamikor 2025-ben.
Mindkettő autót fiatal vevőinek tervezte a Toyota, ám míg a bZ3C a családalapítás előtt álló huszonévesek, harmincasok életviteléhez igazodó, sportos, formabontó modellként lép színre, a bZ3X a fiatal családokat szólítja meg, akik nem kikapcsolódást és élményeket, hanem tágas, praktikus, otthonos közlekedési eszközt keresnek.
Az alapokat minden bizonnyal a bZ4X crossovernél, illetve a bZ3 szedánnál is alkalmazott e-TNGA platform adja, ami az opciós összkerékhajtás és a LiFePo akkumulátorok mellett fejlett vezetőtámogató és infotainment-technológiákat is hoz magával.
A fotók tanúsága szerint a letisztult külső stílusjegyekhez minimalista belső környezet társul. Mindkét modellnél alkalmazott díszítőelem a perforált kárpitozás, illetve a fény: a grafikus elemként alkalmazott, keskeny LED-sávok elsősorban a bZ3C utasterében dominálnak. Hagyományos kezelőszervek jóformán nincsenek, minden a központi érintőképernyőről vezérelhető. A műszeregység apró, digitális képernyő, a Toyota a jelek szerint a vezető lényegre törő tájékoztatásában, nem pedig a lenyűgözésében hisz.
Szintén közös elem a szélvédőkeret közepén található Lidar egység: a lézeres szenzor a nagy hatótávolságú és pontosságú környezeti észlelés eszköze, jelenlétre általában magas szintű önvezető képességre utal. Hogy ezekkel valóban rendelkezik-e majd a Toyota SUV-párja, az egy év múlva derülhet ki, amikor gyártásba kerülnek az autók.
Egyelőre nem eldöntött kérdés, hogy Európa kapjon-e ezekből a modellekből, de a gyár elvileg már vizsgálja a bZ3X (azaz a szögletesebb) változat tengerentúli forgalmazásának lehetőségét. Amíg ez nem valósul meg, addig csak Kínában találkozhatunk majd az autókkal.