Hogyan gyorsíthatja fel a motorsport a fenntartható, mégis dinamikus mobilitásra történő váltást? Erre a kérdésre keres választ a Škoda az Enyaq RS Race tanulmányautóval, amely az aerodinamikai és hajtástechnológiák fejlesztésében juthat szerephez.

A kiindulási pont az Enyaq Coupé RS, a márka legsportosabb elektromos modellje. Az összkerékhajtású sport-SUV formavilágát még tovább erősítették, leglátványosabb eleme a kiszélesített kerékívek, valamint a hatalmas hátsó szárny. Ezekhez, akárcsak az aerodinamikai csomag többi eleméhez, a Škoda Fabia RS Rally2 versenyautóból merítettek ihletet. A lökhárítók és a hátsó diffúzor is megújul.

Őrület, miből épít versenyautót a Škoda! 1

A márka ígéretet tett arra, hogy megvalósítják az egyelőre csak digitálisan létező tanulmányt, amely „mélyebben ül majd, szélesebb és könnyebb lesz, mint a szériamodell, és persze, ami a lényeg, sokkal dinamikusabb.”

Ennek érdekében 20 colos kerekeket szerelnek alá, módosított lengéscsillapítókat kap, a hasmagasságot csökkentik, a nyomtávot növelik.

Az utastérben bukókeretet és ötpontos öveket találunk majd, a burkolatokat átdolgozzák, méghozzá a fenntarthatóság igényét szem előtt tartva.

a videó a hirdetés után indul

A tömegcsökkentés fontos: a hátsó üléseket kiszerelik, a burkolati elemeket kikönnyítik vagy kompozit szerkezetű darabokra cserélik.

A hajtásláncot is áthangolják, ugyanakkor alapvetően a szériakivitelű Enyaq RS Coupé adja a motorokat és az akkumulátort.

Nem az Enyaq RS Race az első versenyautó, amit idén bemutat a Škoda. Az alábbi együlésessel akár te is versenyezhetsz: