Nem lett igaza a kétkedőknek: a Cullinan elsöprő sikernek bizonyult, ma már a böhöm SUV vezeti a Rolls-Royce globális eladásainak rangsorát. Ugyanakkor ma már nem lehet évtizedeken át változatlan formában kínálni valamit: gyorsan fejlődik a világ, átalakul az ügyfelek ízlése, ezért hat évvel a premiert követően mélyre ható módosításokat eszközöltek a zászlóshajón.
A leglátványosabb az orr átrajzolása. Függőleges nappali fényt, teherautós szélső légbeömlőket kapott a Cullinan – fogalmazzunk úgy, hogy nehéz első látásra beleszeretni az új fizimiskába. Ugyanakkor másodszor, harmadszor visszakanyarodva a dizájnhoz már korántsem annyira sokkoló látvány. Ha neked sem tetszik az autó, javasoljuk, nyisd meg holnap is cikkünket…
Egyébként maga az ikonikus hűtőrács is háttérvilágítást kapott, sőt, alul fénytalapzaton nyugszanak az oszlopok – a Rolls-Royce dizájnerei nem végeztek félmunkát.
Profilból is változott az autó: a hátsó lökhárító oldalsó paneljén végigfutó hajtásvonal korábban az alsó karaktervonalban folytatódott, egyenesen futva előre az orrig. Most ugyanez a finom törés lefelé kanyarodik, és a hátsó kerékagyra mutat. Ha az alábbi képen nem állnak össze az arányok, az azért van, mert mostantól 23 colos kerekekkel szerelik a Cullinant, ami korábban a gyári kínálatból nem volt elérhető a modellhez.
Az utastérben nem sokat teketóriáztak. Közös üvegpanel alá került a digitális műszeregység és a központi kijelző; ez a panel egyébként a műszerfal teljes szélességében végigfut, az utas előtt lézergravírozású motívum díszíti. A központi kijelző mellett, az utas felé eső oldalon ott az elmaradhatatlan analóg óra, alatta pedig egy Emily-szobrocska, amelyet matt fekete hátterű, fényes fekete oldalfalú szekrénykében helyeztek el, és megvilágítanak.
Az infotainment-rendszeren immár az a Spirit operációs rendszer fut, amely a tisztán elektromos Spectre után itt jelenik meg másodikként. A rendszer része a Whisper névre keresztelt, okostelefonos távdiagnosztikai, illetve távvezérlő rendszer – olyan funkciókról beszélünk tehát, amik az autóiparban már évek óta egyre szélesebb körben elérhetők, a Rolls-Royce azonban csak most vezeti be azokat.
A hátsó képernyőkhöz külön-külön társítható videostreaming szolgáltatás, ugyanitt bármilyen saját bluetooth fejhallgató csatlakoztatható, de az utasok hallgathatnak zenét az 1400 wattos, 18 csatornás erősítőről meghajtott, 18 hangszórós fedélzeti audiorendszeren keresztül is.
Megszokhattuk, hogy a Rolls-Royce-ok fedélzetén exkluzív anyagokkal, méregdrága kézi munkával előállított burkolatokkal találkozhatunk. Ilyenekben a Cullinan Series II is bővelkedik, de sem a kézzel kiválogatott fabetétek, sem a százéves bambuszültetvényről származó rostokból szőtt szövetek nem vetekedhetnek azzal a kettős hurkokat mintázó hímzéssel, amelyet 2,2 millió öltéssel, 18 kilométernyi cérna felhasználásával valósítanak meg – igaz, varrógéppel dolgoznak. Még szép… Az ügyfél egyébként ötvenegy különböző színű cérna közül választhat.
Talán ennél is extravagánsabb a kétféle méretű (0,8 vagy 1,2 mm átmérőjű) perforált lyukakból megformált, organikus mintázat, ami az üléseket és az ajtópaneleket díszíti. Összesen 107 ezer lyukat helyeznek el autónként, ezek minőségét egyenként ellenőrzi egy kézműves dolgozó…
A hajtáslánc, a futómű és az egyéb mechanikus rendszerek a modellfrissítés során nem változtak, ezekről ide kattintva részletesen olvashatsz.
A modellfrissítés egyébként a Cullinan Black Badge változatot is érinti: ez a modell sportosabb kiadása, amelyben az azonos, 6,75 literes, V12-es motor 600 lóerőt és 900 Nm-t ad le, és amelynek legkülönlegesebb dísze a kézzel készített, fonott szénszálas műszerfalpanel, amelyet összesen 21 napnyi munkával állítanak elő.
Kattints ide, és videón mutatjuk meg a Rolls-Royce Cullinan Series II legizgalmasabb részleteit.